|
|
|
|---|---|
|
hej har en fråga till er bmw kunniga låtsäga att jag har en bmw e91 320i 06 som jag vill bygga om til en bmw e91 335 07 jag har en bmw 335 m Sport som är rullad och vill därför plocka över motor osv till min 320i 320i är manull och 335an är automat går deta att bygga om utan massa svets jobb osv? nästa fråga på min 320i har jag vanliga lampor och vill byta till bmw s orginal lycktor med xenon men jag får bara heljus och angeleyes att fungera varför? någon som vet? Mvh Henke | |
|
Angående motor o växellådsbyte tror jag du kan titta på real oem vilka delar som kan tänkas vara lika på dina bmw. Tror däremot inte det går att besiktiga (lagligt) med en så stor motor då det är för mycket effekt i den. Det borde inte det skiljer så mycket på en automat eller manuell kaross då det skulle vålla stora problem på tillverkningsbandet.. Vet på äldre bilar(ej bmw) att det passade från automat till manuell utan svetsjobb...bara skruva dit grejorna. Lycka till... |
|
|
Om du ska genomföra detta hoppas jag du är mekkunnig och arbetsvillig, för det är nog inte omöjligt, men en hel del jobb... Men är man en sån som gillar att hänga i garaget så kan ju detta vara ett projekt som heter duga. Däremot är jag är väldigt tveksam om det finns ekonomiska fördelar jämfört med att köpa en 335 istället. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.