|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Är nu sugen på att updatera utseendet på e39:an. M-paketet (ABS PLAST) är ju steg 1 enligt mig men jag har problem att hitta "rätt". Tanken är ju att beställa från ebay som för övrigt är första gången, när jag kollar på ebay hittar jag bara m-fronten MED pdc och spolare och m-front UTAN pdc och spolare. Jag vill ju ha UTAN pdc och MED spolare fram och MED pdc och MED lösbartagt drag bak. Är det jag som är trög eller eller finns det helt enkelt inte? (kan ju även vara så att jag har svårt att förstå tyskan ;p ) Kan tilläga at jag nu sökt i över 3 timmar utan resultat även sökt här på forumet efter tidigare trådar men dessa beskriver inte just mitt med problem med pdc/spolare och så. Finns det någon som är erfaren av m-pakethandel via ebay? All hjälp uppskattas | |
|
Fram: Länk Jag har bytt min fram en gång. Men jag köpte en utan SRA, och gjorde hålen själv. Väldigt enkelt. Bak vet jag inte hur du ska göra. Beror lite på vilket drag du har kanske? Fingerspitzgefühl. |
|
|
Går det inte att få fram numret på delen du söker via real oem ? Om du hittar rätt del där kanske du kan söka på Ebay på just det numret ? |
|
|
Tackar tackar Jago. den ser ju rätt ut på bilden, men om man ska ha fram och bak kanske ett kitt är bättre att köpa direkt? Tänkte mest på frakten :0 Gick in på deras hemsida och hittade denna Länk Den har ju även en sån liten lucka bak för avtagbart drag som min nuvarande spoiler har. Dock är det ju pdc fram men det måste väll gå att bya ut listerna mot några utan hål för det bör väll inte spela nån roll om det är hål under listerna? Micro68. Smart där men tyvär så kunde jag inte välja del för då stängde det ner sig bara (är på mobilen) får testa på datorn när jag kommer hem från enköping. |
|
|
Hur pass bra är passformen om man skulle uppgradera till nyare fronten på en tråkig standard E39, något man måste byta för att då de att passa? Gått i samma tankar länge nu att inskaffa mig M-fronten! |
|
| Verkar billigt om passformen är bra den Halvar länkar, Det spelar ingen roll som du sa det är bara att skaffa vanliga lister fram eller varför inte höra med säljaren kanske byta ut mot utan pdc | |
|
Bertman som jag upfattat så är passformen riktigt bra för det priset många som sagt att det passar prima men även läst om någon som fått göra små justeringar på fästesanordningar för att de fått en liten glipa mellan skärm å stötfångare eller nått. men de flesta har varit nöjda Det ska inte behöva bytas några fästen för att få fast m paketet (aldrig bytt så 100% säger vågar jag inte vara :p ) Catch_me man skulle ju kunna fråga om att byta lister men anars går det ju att fixa senare. |
|
|
Jag har monterat tre M-frontar (om man inte räknar min M5 som ju är helt original) - och det har aldrig varit något problem passform. Kolla bara att plasten är ABS (inte glasfiber, eftersom det spricker lätt). Bakom plasten finns en aluminiumbalk som sitter med 16-20 plastclips (plugg-typen som är så vanliga på BMW), den måste du flytta över från din gamla. PDC-härvan och strålkastarspolarna flyttas också över såklart. Dimljusen har också andra kontakter, men de finns att köpa på BMW för någon hundring styck. Själva stötfångaren sitter med två "glidfästen" längst ut vardera sida, två plastnitar i vardera hjulhus och två kraftiga bultar som fäster i aluminumbalken. |
|
|
Tack! suttit och funderat på detta länge. Då schmiedmann sålde ett paket med monteringssats med helt nya innerskärmar och en hel drös med saker för 6500, och endast den lösa framspoilern för 2tusen. Har kikat på carstuff.se och dom säljer komplett paket inkl dimljus m.m för 2995, samt bakre kofångare till touring för 3,4 Där kan du även kryssa i om du vill ha PDC eller ej om ja minns rätt! Mvh |
|
|
Tackar tackar båda två! Carstuff.se hade ju grejjerna för likvärdigt pris. Enda problemet är ju att det inte finns någon stötfångare för avtagbart drag Men den kanske är en separat del? Om så Vart finns den med lucka att få tag på ? |
|
| Schmiedmann ska ha för PDC och avtagbar dragkrok, dock var prislappen en tusenlapp högre! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.