|
|
|
|---|---|
| Kan man köpa jack pad till domkraftsfästerna på bmw 550 i Sverige. | |
| Om det är den gummiklossen som sitter fast i chassit från fabrik så köpts den förslagsvis på närmaste bmw återförsäljare.. | |
| Nej jag menar dom som man sätter i där och sätter domkraften på. | |
| Om du inte har nått mellanlägg till domkraften så är de väl bara köpa valfri typ härifrån Länk | |
|
Det finns specifika att köpa på eBay: Länk ------- //Lövet |
|
|
Vad skulle de vara bra för? Skulle bara bli irriterad att behöva passa in domkraften exakt på millimetern varje gång man ska upp med bilen! Jag brukar förvisso lyfta bilen i motorbalken fram och i subframen bak! |
|
|
gOry: Det är ju bara plast i original domkraftsfästena om man lyfter där med vanlig domkraft så förstör man dom, och framvagnsbalken hittar jag bara en liten rugglig plastbit om det är den man ska lyfta i kanske, resten av framvagnen är täckt av plastkåpor. |
|
| Har själv en variant av jack-pad från ebay och den funkar toppen. Bara att sätta paden i hålet i bilen och sedan under med domkraften och köra upp, inget konstigt alls. | |
|
bmw550itomas: De är därför jag alltid lyfter med en vanlig "jackpad" i gummi som är kanske 2-3cm tjock, den ger inga skador.. Kan förstå att den skålade metallen som brukar vara på domkrafter kan göra märken i lyftpunken på bilen, men så länge man har något emellan så är de lugnt! Robert J: Ja de är ju en fördel att man kan börja med att montera den, man jag skulle vilja påstå att den fortf är helt onödig! En vanligt mellanlägg i tjockt gummi funkar på alla bilar, och är även bra när man ska lyfta på andra ställen på bilen.. |
|
| Funkar det inte att såga till en hockeypuck att passa in som man sedan lyfter domkraften mot? Då lyfter man på rätt plats utan att äventyra säkerheten. En puck kostar typ 15 kr, sen mäter man "formen" och sågar pucken med såg eller bågfil | |
|
Fördelen med den skräddarsydda jackpaden från eBay är att du får en helt plan och stabil yta att lyfta på. Om man lyfter på den med vanlig jackpad så vilar hela bilens vikt på 1cm plastkant. Den spricker då om man är oförsiktig. Hände mig innan jag köpte adaptern. Observera att jag alltså hade jackpad mellan. (nr2 Länk ------- //Lövet |
|
|
Ja jag hade nr. 1 i Länk och den sprack när farsan skulle byta till vinterdäck på sin Saab 9-5:a, vet då inte hur han använde den. Har själv en sådan Länk domkraft och använder inte jag någon jackpad fastnar huvudet från domkraften i BMW:ns plastik jackpad. Kanske borde hitta en annan än den från Biltema för den är också hård plast, vore bättre med en lite hårdare gummi jackpad som inte skulle spricka lika lätt. |
|
|
Ja kanske man borde skaffa någon av dessa Länk , Länk , Länk eller tillverka en egen av två hockeypuckar Länk |
|
|
Hockeypucksvarianten är nog lysande om man inte vill lägga pengarna på en eBay variant. Gör 2st så köper jag en av dig ;-) ------- //Lövet |
|
| Ja tror jag ska ha någon att svarva och fräsa ut en adapter åt mig i aluminium på jobbet :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.