AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
781

Var sätter man slutstegen?

Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Hjälp!
Har skaffat lite uppgraderingar på ljudet i bilen, en 10" sub + 200W slutsteg "NoName", Soundstream 2*50W till framsystemet.
Jag hade tänkt mig att sätta framsteget någonstans därframme, men det verkar inte finnas plats. Hur har Ni gjort, sitter det där bak oxå. Jag vill ju ha så korta kablar som möjligt.
Tacksam för tips!
Det du skall tänka på när du placerar ditt steg är att, det finns luft runtomkring, steget blir ordentligt varmt när du spelar. Dessutom bör man tänka på att placera steget så det inte kan komma vatten/snö på det när man öppnar bagagelucka eller dörr. Placering under t.ex. en stol är alltså inget bra.

Sen tvistas det en del om det går att montera steget hängande, alltså med kylflänsarna neråt. Jag har inte haft några problem, men det finns ju de som har haft det. Beror antagligen mycket på stegets konstruktion. Dumt att chansa alltså.

Blir ju mycket kablar, men oftast är det inte mycket att göra åt.

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Då blir det skuffen för båda stegen då...
//Niclas
Jag har ett litet steg till framsystemet bakom handskfacket och det fungerar bra, men soundstream steg brukar bli rejält varma så det blir nog bäst i bagaget.

Eller så kan du montera en fläkt som cirkulerar luften bakom handskfacket ner mot fötterna.

Monterar du steget uppochner under hatthyllan så är det enkelt att bara montera en fläkt direkt mot kylflänsarna, kör du den direkt på 12v kommer den att surra lite, men köper du en bra fläkt hos en datorhandlare med spänningsreducering så blir den nästan helt tyst.

/danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.