|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Detta forumet är rent destruktivt (ironi) Läser bland annat i denna tråden och försöker få min bil uppgraderad med än mer lull lull. Får se om det hinns med och inte är för tajt på produktionsvecka om inte så kvittar det lika. Har beställt en kanonbil från början =) Blir det en korrigering så har denna tråden kostat mig ytterlliggare drygt 22k Vi får se hur min säljare och BMW lyckas eller inte .) Gott Nytt År! |
|
|
Mduck: Haha! Jag vet! Det är direkt dyrt att titta in här! //Thomas |
|
|
Jag vet inte vilka V70 ni provat, men bagaget är avsevärt mycket större än en f11. Jag fick nästan en chock när jag första gången skulle ha in barnvagnen. Jag var tvungen att fälla i handtaget, vilket jag aldrig gjort tidigare, och den gick knappt in ändå. F31 är mindre än f11 ovanpå detta. Nu kanske en äldre och billigare bensinare inte är så svårt stt göra sig av med, men behöver du bli av med bilen relativt snabbt när den är relativt ny så lär det bli svårare. Jag vill påstå att största skillnaden mellan 520d och 530d är ljudet och motorgången. Jag stör mig emellanåt på bullrigheten i 520d. Med en 530d får du riktigt bra prestanda. Väljer du med xdrive är det inte många som hänger med i starten. |
|
|
Vi borde få procent på extrautrustningsomsättningen av BMW :-) mduck, Vad vill du lägga till? :-) |
|
|
Spännande läsning här. Går själv med planer på en F11 eller möjligtvis en X3 - min E91 är för liten. Dock blir det inte nyköp för min del. Var och provkörde en 520d och en 535d idag och kom väl i alla fall fram till att det inte blir en 4:a.. Dels buller, men framför allt vibrationerna som kändes in i kupén i den annars så lugna vardagsrumsmiljön. Vet inte om det är bättre i de nya 525:orna. |
|
|
Var och testade en Audi A6:a 3.0 som referens. Kändes helt ok men när jag bad säljaren att bygga ihop en bil motsvarande 530dxT så hamnade prislappen på ca 100k högre!! Shit. Jag kollade på Audi i hopp om att hitta ett mer prisvärt alternativ till BMW. Gick sen över gatan och provade (igen) en 520d xdrive följt av en 530d xdrive. Kan säga att jag märkte skillnaden men den var inte så stor. Fyran var lite bullrigare på låga varv men inte störande. Den kändes ändå snabb på de korta 60-sträckorna jag körde på. 6:an är mjukare i tonen och jag tyckte nog att den kom iväg snabbare och kändes lite mer responsiv. Körde ut på E4:an en stund också. Men som säljaren sa så är frågan om man någonsin behöver 6:ans krut i Stockholmstrafiken så enligt honom betalar man ca 80K extra för ljudet och gången. Fick mig att tänka efter faktiskt. Är fortfarande inte säker. Det kan bli antingen eller. Skillnaden är att med en 530 måste man ju ha lite mer koll på hushållsekonomin. Med 520:n spar man en tusing i månaden. Som joker har jag annars en fullsmetad Volvo Xc60 D5 för mindre än en okej utrustad 520d. Ska prova i veckan. |
|
| Nu har jag missat ev anledning till varför du vill ha diesel + nytt, men kolla in denna Länk Mums! | |
|
Fin! Kan man eftermontera saker som surround view/sideview/backkamera, bensinvärmare, komfort access mm? |
|
|
Håller med säljaren du pratade med, men det är til syvende og sidast helt upp till dig att välja hur mycket bilen får kosta! Visst kan du eftermontera det du nämner, men det är astronomiskt dyrt. Välkommen till BMW-världen... Testa även 525:an! Den skall vara bättre isolerad (för att bl.a. tidigare 525d-kunder som var vana vid 6:an inte skall bli alltför ledsna) och kan vara en bra kompromiss. Även om jag faktiskt tror att en 528i skulle vara ett bättre val för dig... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
DarrenB, det går helt enkelt inte att jämföra 520dx och 530dx Jag hade det förnuftiga valet att välja 520dx men att gå från 325hk bensin 6:a till 184hk diesel knattrig 4:a det gick bara inte. 520dx mot 530dx i stadstrafik kan nog kvitta då man sällan behöver komma upp i någon hastighet, ej heller speciellt snabbt. Tar du rena accelerationstider så skiljer det ca 2,5sek 0-100km/h och det är en hel evighet!! 520dx motorn är fint maskerad i F10/F11, i F34 GT så var den väldigt högljudd. Jag hade ju tänkt köpa en 3GT men det gick inte - jag och bilen hade inget gemensamt. Min Insignia OPC rockar bältet av 3GT i kvalitetskänsla enligt min personliga uppfattning, därav blev det istället en F11 för mig. A6 hade inte heller samma kvalitetskänsla som Insignia. Så tre gånger som Audi har fallit bort för mig vid tjänstebilsbyte. Har blivit 2st ´Oplar´ istället och nu blir det då BMW F11 530dxT. Nu blev det ju samtidigt lite reklam för Opel men Insignian är en väldigt bra bil och utrymmesmässigt så tar den barnstolen bättre än F11:an Så lite vemodigt att göra sig av med den men samtidigt vroom vroom BMW diesel sexa here we come! =) |
|
|
Värmare att eftermontera, kostar 27k hehe |
|
|
Lyckades inte lägga till mer i min spec, så bilen i produktion lite tidigare än beräknat. Lika bra det, hade kostat ett par hundralappar extra i månaden annars. Inte bra att komma på mitt i natten att man vill kanske skulle lägga till mer... direkt ohälsosamt hehe Mars kommer tidigt i år har jag hört =) |
|
| Mduck: Min är inte heller ändringsbar längre och det är nog tur det, precis som du säger. Hoppas få min innan mars, men mycket beror väl på hur mycket de har att göra i Halmstad. Dessa veckor kommer kännas väldigt långa! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.