|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en original sladdlös telefon i bilen, Motorola, och en bluetooth kod i manualen (som jag antar är vad motorolan är kopplad via...?). Bilen är en 2005 E53 X5, 4,8iS med professionella stereon. Nu till problemet: Ända sen jag köpte bilen så har jag aldrig kunnat koppla min Iphone till bilens bluetooth trots flera försök med att nollställa systemet. Jag kollade i bagaget och kan se min BT enhet, så den finns! Enda sättet verkar vara att jag lägger in mitt simkort i bilens snap-in adapter och använda motorolan när jag kör.....inte så kul med andra ord. Hur kan jag fixa det här...vad har jag missat?? Jag såg att man kan köpa snap-in adapters för Iphones på flera ställen on-line men vet inte om jag köpa en...hoppas på att jag kan lösa det på ett billigare sätt. Tackar på förhand för all hjälp! | |
| Ett par tillägg till mitt problem: Musik spelas nu mestadels från högra sidan av bilen (väldigt lågt på förarsidan), det har pågått i ett par veckor nu och ett par dagar sen så försvann halva menyn på tv skärmen när jag startade bilen (inget pixelfel). Kan ljudet och menyn vara kopplat till samma problem???? Doesnt make sense! | |
|
Svar på mina egna frågor.....kanske de hjälper när/om det händer er. 1. Kopplade loss fabrikstelefonen och testade BT men det gick inte, BTn funkar bara med fabriksenheten. Lösning till detta kan ske via lösningen av nästa problem.. 2. Förslust av ljud på vänster sida: Det är pga radio förstärkaren (BM53 eller BMW54), i mitt fall BM53. Den ligger framför batteriet i babaget (under reservdäcket). Har hittat en liten firma (i London) på Ebay som fixar just detta fel genom att uppgradera förstärkaren från 15W till 50W samt uppdatera firmware. Det kostar £100 men värt pengarna enligt alla bloggar jag har läst om detta. Alternativet är att hosta upp 4K för en begagnad låda som garanterat kommer att ge samma problem kort därefter. Firman erbjuder i tillägg montering av extra val i lådan, tex Bluetooth och uttag för aftermarket förstärkare (går runt systemet) mm. Hope that helps! Antchi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.