|
|
|
|---|---|
| Har en 540 touring -02 som kombinerad dagissläde och pysselbil, min tanke är att hålla den i form både mekaniskt och utseendemässigt. Tycker karossen i sig är mycket vacker men det är alltid kul att uppgradera lite :) Dock måste det vara smakfullt och "diskret", det enda jag gjort i dagsläget är att bytt angel eyesen och skyltbelysningen till LED-lampor vilket ger en lite modernare look tycker jag. Någon som har tips på styling, både in- och utvändig, som kan lyfta bilens utseende utan att det blir "för mycket"? | |
|
M-paket från ebay är det första man kommer att tänka på, men det kanske blir lite dyrt och "too much"? Rent generellt gör det mycket för bilens framtoning med en lättare sänkning med "sportfjädrar", kanske 30/10. E39 är rätt hög i fronten och gör sig bra med en sänkning utan att det ser "epa"-tokigt ut. |
|
| Bilen har sportchassi + sänkning från fabrik :) En lagom sänkning tillsammans med snygga fälgar är det största lyftet för en bil, utan tvekan! Sitter 17-tummare modell style 42 på idag, Länk Ser riktigt bra ut tycker jag men en uppsättning Alpina-fälgar i 19 tum vore inte fel... | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Kromade blinkerslampor dvs själva glödlampan byts ut mot en som har ett tunnt lager krom över sig. Bort med alla typer av emblem. Metallringar runt mätarna i instrumentklustret. Jag tycker att LED blir snyggt på undersidan av dörrpanelerna men gillar inte innerbelysning i LED. |
| M stötfångare är alltid rätt på en E39, och gärna en M ratt. Fälgarna du har är det inget fel på enöigt mig :) | |
| Ringar i instrumentklustret är snyggt, jag är lite tveksam til att börja riva där men det kanske inte är så knepigt. LED-lampor under dörrarna har jag inte tänkt på, bra tips! Och visst vore det trevligt med M-front :) Inte så dyrt på ebay heller, runt 2500 med frakt. | |
Ringarna är lite pilliga eftersom klustret inte är ihopskruvad utan klickad igen över korsliknande plastpinnar som måste vridas åt sidan för att öppna upp klustret. Finns många beskrivningar på nätet. Det tycker jag är det största lyftet på insidan. |
|
Ferlin, jag sänkte min 540, (M-chassi) med Eibach fjädrar, blev 15 millimeter lägre än original M-chassi. Bibehållen komfort. Min bil: Länk |
|
|
Jo jag har kollat lite guider för ringarna och sett att det är lite meckigt, inget man ska stressa med iaf. Men det står högt på listan, ger ett lyft invändigt! olaO: Tycker sänkningen är rätt lagom, lägre vill jag nog inte ha. Skyller på åldern 😃 Nån som sett såna här live? Länk |
|
| Hittade detta, Länk men har inte riktigt bestämt mig om det ärär på rätt sida om "för mycket", synpunkter? | |
Jag tycker att det är för mycket. |
|
Tycker också att det är för mycket. Jag har ringar i min 540 men inga i min 530, tycker att det är snyggare utan faktiskt. Känns renare på något sätt. Fast egentligen borde jag inte uttala mig i en sån här tråd då jag är lite av ett originalfreak. En liten sänkning är allt jag gjort på 540:n, 530:n är helt orörd. Min bil: Länk |
|
| Ja det är nog mer "stylad Honda Civic" än gubbracer 540, siktar in mig på ringar ist :) | |
Mina ringar köptes via tyska ebay. Tror de kostade runt 400 SEK med frakt. |
| Tycker också det är för mycket med kolfiberlook, men att eftermontera ringar tycker jag är klockrent då det ger liv åt klustret som annars blir för svart och platt tycker jag. | |
| Har beställt ringar från ebay i Tyskland, blev en billig variant men de hade rätt färg (matt silver) + snap-in-montering och säljaren hade fått bra omdömen. | |
|
Har beställt detta också. Länk Tycker det borde göra sig bra med ringarna och M-ratten :) |
|
|
Exteriört: M-paketet (front, bakre kofångare, instegslister, sidolister), original takvinge bak, originaltonade rutor (inte svarta), högglanssvarta fönsterlister, svarta njurar, snygga (inte jättegrova) blanka ändrör på avgas. Just avgaset brukar se illa ut på originalbilarna. Interiört: sportstolar, instrumentringar, sportratt (helst i alcantara), svart innertak. Dina fälgar är snygga redan. Personligen tycker jag 18-tum sitter snyggast på E39, 19 ser lite överdimensionerat ut. |
|
|
Kommer sälja mina hjul i sommar då jag är en av dem som tycker att 19" fyller ut hjulhusen lite bättre. De jag har idag och som kommer säljas är 18" AC-Schnitzer Type II. Sitter klockrent på E39 men som sagt vill ha 19" och alltid kul att testa annat :) Bild på min bil med hjulen i fråga: Länk |
|
|
Har legat lite lågt med stylandet men i helgen monterade jag ringarna, blev ett klart lyft tycker jag. Länk De var dock inte matta vilket jag faktiskt hade föredragit. Fick tyvärr fel M-pedaler när jag beställde från eBay, fick till en bil med manuell låda så jag har inte monterat såna ännu. M-front mm vore nice men just nu känns det som en lite för stor manöver, men vi får se. |
|
| Blev snyggt med ringarna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.