|
|
|
|---|---|
|
Lite tråkgiheter hände mig igaår. Vid en biltur igår så började bilen att rycka fram och tillbaka samt tappa orken. Vid följande korsning så nästan "dog" motorn. När jag la i friläge så lyckades jag hålla motorn vid liv. Efter detta så kunde jag köra vidare med småryckningar då och då. Vad kan detta bero på? Jag kan tillägga att bilen är svårstartad då den har stått ett på timmar (startmotorn får jobba 20 sek innan motorn startar), men därefter är det inga problem att starta. Micke | |
|
Misstänker bränslefilter så här direkt... Har du servat bilen nyligen? Standard frågan för mig när det gäller dylika problem. Mvh Janne. |
|
|
Japp, bilen är nyservad förra veckan. Nya stift, olja, olje- samt luftfilter. Däremot så byttes inte bränslefiltret. Vart sitter detta? Micke |
|
|
Jag har aldrig varit under en 735:a,men troligen sitter det höger bak framför tanken dvs under bilen. Byt samtidigt bränsleslangarna vid filtret för säkerhetsskull. Mvh Janne. |
|
|
Soppa filtret sitter på höger sida bakom tanken och är lätt att byta tror att det kostade 150:- på Motornord Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Kolla så att du har fått rätt stift! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.