AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.386

Bra köp 335d?

Ba
328
Basilika
E39 530im
Funderar på denna som pendlarbil. Prisvärd? Länk
Tycker spontant den gått väldigt långt. Men visst är den välskött så går den säkert länge till.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Miltalet avskräcker mig, men tror också de kan många mil till om den är välskött och allt i sin ordning. Lär vara sjukt svårsåld nästa gång med 25-30k mil på mätaren.
Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
Tror verkligen inte den blir svårsåld om man sätter ett bra pris..
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Språket i annonsen är synnerligen tilltalande! Jämför "Vänligen kontakta mig endast per telefon" med det numera tyvärr ganska vanliga "mail besvaras ej" eller "seriösa ringer" eller liknande semiarroganta formuleringar som inte direkt förstärker köpsuget.
Om man inte har problem med en långmilare verkar denna riktigt vettig. Att den har haft samma ägare som kört 20,000mil verkar tryggt under förutsättning att han bytt slitagedelar. Kolla om bromsar fram/bak bytts, leder, bussningar etc. Kolla även så automaten växlar som den skall och inte minst partikelfiltret som kan behöva rengöras beroende på hur körcykeln varit.
Skulle kolla motor/turbo väldigt noga.
Ja, den känns relativt prisvärd. Är ju överlägset billigast på blocket. Många som annonseras för 150-180' har ju gått ca 16000 mil och det är ju inte så lite heller. Då landar du förmodligen ändå en bit över 20k mil när du ska sälja. Då tycker jag det verkar bättre och köpa denna till synes välskötta långmilare till bra prís och sen även sälja vidare till bra pris.

Mvh Johan
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
21.000 mil är ingenting för en sådan bil om den blir skött och servad som det är tänkt. Alldeles för många är livrädda för bilar som gått över 20.000 mil och ser dom som slutkörda eller omöjliga att sälja vilket är väldigt tråkigt då en bil som gått så långt fortfarande kan ha nybilskänsla. Hellre så många pendlarmil än en stadskörd bil med hälften så många mil på mätaren.

Dagens bilar är extremt välbyggda och håller många många mil! Visst är risken att du får byta slitagedelar på en sån här större än på en som gått mindre men bilen är mycket billigare också.
Jag tycker att det är skicket som avgör om en bil är ett bra köp och inte milen. Men självklart ska priset vara rätt också..
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
+1

-------
//Lövet
Håller med!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
+1

Har precis lagt ut min E61 till försäljning med 23k pendlarmil. 9 mil enkelresa till jobbet på motorväg varje dag. Full s-bok samt bytta slitdelar.

Inte en lackskada och nybytt växellådsolja.

Går verkligen som en ny.

Fantastiska bilar!
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Sim: Länk?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Till salu i DK med dansk avgift, då jag bor här, så den är lite dyrare än de svenska bilar :)
Sim: Det går väl utmärkt att sälja den utan avgift för export?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Visst gör det det, men då måste jag få avgiften retur från danska staten och det är bökigt.

Här är den: Länk
Ba
328
Basilika
E39 530im
Fin bil, Sim. Och ja, den är lite dyrare än de flesta här i svenska marknaden :p Den hamnar säkert till nån lycklig dansk=) Lycka till med försäljningen.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Och nu står den på Linus bil..
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Gick väl inte att sälja privat. Misstänker att den är inbytt hos större handlare som sedan sålt den vidare till Linus. Har sett flera bilar vandra den vägen.

-------
//Lövet
Ba
328
Basilika
E39 530im
Siffrorna på antal ägare kommer att stiga när bilarna åker in o ut på de viset, vilket inte gör det så rättvist ibland...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.