AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.126

Ett annorlunda nybilsköp

Sida 2 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Robert - jag tjänade en bra slant. Annars hade jag inte köpt bilen utan antagligen suttit idag med en direktimporterad M550dx från Tyskland istället.

Trivs bättre med V8:an, kan jag berätta! :D (Även om fyrhjulsdriften hade varit kanon vid det årliga besöket i Sälen med familjen)

----
BMW CS/SC #6212
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Narvselius,
Instämmer, folk runt omkring en tycker man är tokig när man upplyser om dessa små detaljer :-) Som de inte ens ser...

Jag har också alu rails till shadowline på min vita bil. Tycker också det är snyggare och att de smälter in bättre med bilen samt fångar upp de övriga detaljerna på bilen som är i alu eller krom som inlägg i dörrhandtag, njurarna som du nämnde samt framförallt fälgarna. Min säljare var lite förvånad över mitt val men gillade det när han såg den live.

Som vän av ordning så ska jag ge forummedlem Med Känsla äran för denna kombination då han hade det på en vit F11 med M-sport för något år sedan och 10 bilar tidigare :-). Såg bilderna och gillade det skarpt.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jo, det förstod jag nästan. Tänkte mer om du hade en procentsats eller liknande som man kunde stötta sin egna dröm på :) Nå väl, grattis till en superbil och vad som verkar ett riktigt superköp.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Osäker vad procentsatsen är nu. Jag blev i alla fall väldigt nöjd! :)

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Alla viktar vi graden av nöjdhet olika, totalt ointressant om det inte framgår vad vinsten av din operation blev. För det var väl hela poängen med att göra som du gjorde?!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Robert - du menar jag skulle ha redovisat i detalj min affärsöverenskommelse här på Internet?

Kan säga så här.: Bilens listpris i Sverige var vid köptillfället 952.800 SEK, och det brittiska listpriset 799 584 SEK.

Dessutom var rabatten bättre i UK än det jag fick av exempelvis Förenade Bil som stolt förkunnade att de hade givit mig extra mycket rabatt (på en M550dx), nämligen 7,9%! Det ni.

----
BMW CS/SC #6212
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det görs varenda dag på forumen, båda här och på andra så åtminstone jag ser inte det "hemliga" med slutpriset. Din möjlighet till framtida affärer kan jag inte tänka mig påverkas alls av det.

-------
//Lövet
Vill man inte redovisa sitt slutpris så behöver man inte, det som inte är känsligt för vissa kan ju vara känsligt för andra. I just detta fall spelar främst pundkursen en stor roll, valutan är ju bisarrt volatil minst sagt med stora svängningar vilket bestämmer slutpriset. Det som kan ha varit fördelaktigt för ett halvår sedan är kanske något helt annat idag. Därför är istället rabattsatsen intressantare - som TS skriver så får man inte mer än 8% hos förenade bil som privatperson - om man inte spelar fotboll i MFF eller har en ICA affär och byter bil 7 gånger om året :-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Robert; Jag har fått ner köpeskillingen till 30% via UK-offert, sedan tillkommer kostnader för resan, försäkringar, vagnskada mm. Men om tex valutan svänger en halvprocent åt "rätt" håll, får man även det betalt sas..
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
(med 30%, skulle det stå förstås..)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Narvselius, självklart menade jag inte att du skulle redovisa din affärsöverenskommelse i detalj, men lite tappar det poängen om det inte går att vikta in vad vinsten är, eller i vilket härad den befinner sig i. Därför frågade jag om en procentsats, så kan alla ta det därifrån.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Sani: Ja, många får väldigt stora rabatter i england för närvarande, uppåt 20% rabatt: Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Synd att pundet dragit i väg - hoppas fler får möjlighet att köpa bil på detta sättet. Hur kul som helst!

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.