|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har min bil ståendes hos BMW i Umeå. Då de skulle byta vevhusventialation samt ventilkåpspackningar. Vid provkörning efter bytet så dog bilen.... -.- Efter de bogserat och felsökt bilen visar det sig vara ostabilt bränsletryck. C:a 2bar. De konstaterar att det är bränslepumpen som gett upp... Nåväl, inte allt för ovanligt fel.. Men eftersom det är jul och schmidemann har stängt och BMW inte kunde fåtag på en pump (restad) söker jag med ljus och lyckta. Min bil är utrustad med bensinvärmare. Vad har detta för betydelse? Enl real-oem har pumpen två olika artikelnummer. Hittar massor med pumpar, (tyskland, ebay etc) men INGEN specar om den är för med eller utan värmare. Någon här inne som kan hjälpa mig? Vill helst inte vänta till mitten av januari för att få tillbaka min bil :/ | |
| Sök med artikelnummer på tyska ebay, alltså Länk eller Länk | |
|
Hej, Har sökt via artikelnummer MEN alla de pumpar jag hittar står det även att de passar till artikelnummer UTAN bensinvärmare. Vilket de inte gör. De är två olika pumpar tyvärr. |
|
| För e60/e61 så är det ingen skillnad på själva pumpen utan det som skiljer är "locket" där det finns en extra anslutning för bränslevärmaren som i princip är ett rör som går ner till botten av tanken. Bränslevärmarens externa bränslepump kan sedan suga bränsle ur denna anslutning. Jag misstänker att det är någon liknande konstruktion på din bil. | |
| Även på Mister Auto? Ge rätt artikelnummer här så kanske någon kan hjälpa. | |
|
Hejsan, org nr är 16116755044 Obs detta är ju för hela armaturen. Är det som du säger klabbe vore det ju jäkla smidigt. Är det mycket meck och byta ut pumpen från armaturen? Bilen står ju hos BMW så det är dom som gör jobbet. Tror ni denna kan passa från mister-auto? Länk Tacksam för snabba svar :) |
|
| Länk den får man som träff på ditt OEM-nummer. | |
|
Är det någon som vet om pumparna skiljer sig något mellan de med eller utan värmare? Eller vet någon om man kan köpa OEM delar någonstans? Alltså bmw org. delar. Mvh Rasmus |
|
|
Hej, Ville bara meddela att ALLA pumpar (lösa) passar. Dvs det är endast armaturen som skiljer bilar med värmare och inte åt. Mvh Rasmus |
|
| Fint med update, tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.