|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har just blivit ägare till en 2010 års 523i Touring (E61 såvitt jag förstår) Jag har en fråga om utrustning. Bilen har gått som tjänstebil och är således inte överdrivet utrustad. Går det att på ett enkelt sätt komplettera i efterhand med GPS och blåtandskoppling till telefon? Med vänlig hälsning Gunnar L. | |
|
Enkelt och enkelt.. Det beror på hur mkt man vill lägga ut, billigaste är att dra och köpa en GPS. Men annars går det att eftermontera navi också, ca 5-10k beroende på bef utr. Jag gissar att du har "lilla skärmen" (MASK) ? Posta gärna din utr.Lista här, du hittar den genom att skriva in 7 sista i VIN i denna hemsida www.bmwvin.com du måste ´bli medlem. |
|
|
Tack för svar. Specen ser bl.a. ut så här när man kollar bmwvin.com: S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Som färsking på BMW säger det inte mycket. Vad betyder t.ex. "Nav system supply" och "Navigation access request"? Med vänlig hälsning Gunnar L. |
|
| Jag trot att de betyder att bilen är uttrystad med "control enheten" för Navi. Jag är också ny BMW ägara (520d LCI) och har samma fundering som du. Men 5-10.000kr låter inte så farligt (speciellt 5). Kan du ge lite mer info F-Tar? | |
|
Är den här Länk eller den här Länk som behövs? Kommer det funka bara Navi funktionen eller finns inbyggd annat också (typ blåtand)? Tack David |
|
| Jag är också halvt kluven ang detta, faktiskt svår fråga.... håller på att försöka ta reda på den egentliga fördelen med dessa förberedelser i utr väg. | |
|
Har ni kollat denna gör det själv Länk andra trådar i ämnet: Länk Länk så är det Business Navigator (utan karta i skärmen) ni vill ha så är det första länken ovan men vill ni ha Professional så är det andra länken samt en skärm Länk samt I-Drive kontrollen Länk samt antenn och att koda in enheterna. Mvh Ubbe |
|
| Och ni som har en LCI (facelift) modell skall självklart ha CIC enheten alltså t.ex. Länk och skall ni ha blåtand behöver ni även en MULF-enhet Länk denna sitter normalt där bak framför reservhjulsbaljan men tror inget är fördraget för den... | |
| Så är det en Professional som vi behöver. Kostar delarna typ 10.000kr + arbete + kodning. Och får man bara navigation? Då är det verkligen inte värt. Eller vad säger ni som har navi Professional? | |
| jag tycker proffessional är lite gryllig,men det är väl en smaksak | |
|
Det finns ju andra alternativ tydligen. Nån som har provat /har synpunkter på den här (Elebest): Länk eller den här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.