|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tackar Hasso men jag tror att jag kommer att sälja Town car -93 till nästa sommar. Min kalkyl blir på en Bmw 750, helförsäkring 5300/år, 800 mil a 1,45 snitt ca 10700 kr, skatt ca 2200 kr, det blir 18200 kr = ca 1500 kr/mån + Kostnad för egen service å reparationer. Bmw kan få göra download av data + avgas analys mm. Glädje kalkyl ja kanske men en bil för 35-45 tkr kan ju få bli lite risigare med åren man äger den, säg att man har den i 5 år och sedan säljer den för 15-20 tkr. Men som sagt en 735 blir ju lite billigare och kanske drift säkerheten är högre. Svardska: Följer med spänning din 750 som verkar gå bra. den vita 735 för 26000 kr pga div fel, hmm kanske. |
|
|
Husse: Min fars är en -88. Han har en 750i -88 också, men den använder han bara på sommaren. Man måste ta sig tid för att känna vilken underbar bil en 750i är. Man känner inte av det om den får gå som en bruksbil och man hinner inte heller njuta av den. //Schnitzer |
|
| Enligt Teknikens värld från -88 test av nya Bmw 750 så tycker dom att bilen är mycket njutbar i snögloppen och känns säker i halkan jämfört med gamla 745 turbo. Min brukskörning är nog ljusår jämfört med många stackars stadsbilar på vintern, motorvärmare på om det är under +5 c. ren från nederbörd under carporten. In i varmgaraget för total upptorkning efter tvätthalls besök. Så nog hoppas jag att det blir njutbart ägande. Den vita 735 -88 såld idag så jag får leta vidare eller köpa 750 -90. Tack för alla svar jag fått. | |
svardska |
husse! min 750 är besiktad och klar. nya bbs split sitter det på också. fast jag vet inte riktigt hur jag ska göra. sälja eller inte sälja det är frågan. Är sugen på 850 eller sec merca.... Vad kostar Towncaren? |
| Svardska: Lincoln Tc -93 9000 mil begärde företagsbilar i Stockholm 137000 kr för jag prutade sedvanliga 10% av priset sedan har jag kostat på ca 15000 kr i komplet rostskydd och vinterhjul (vit rand på däck) så den blir "dyr" men du vet hög dollarkurs eftertraktad i Usa pga av den nya fula modellen (från -98) begär dom ca 10000 dollar för en fin låg milare där så import lönar sig ej. och usa bils firmor typ ovannämda har dammsugit tyskland från de få fina Lincolns (natobilar). Så det är väl bara jänkebils fantaster som kan tänka sig en sådan, man får ju en E38 för en litet tillägg ju. Vad ska du ha för 750 ?. | |
svardska |
jag vet inte ens om jag ska sälja än, är lite velig just nu. Jag känner mig mkt nöjd med den och den går skitfint, ska ev göra nån lackbehandling för att få den perfekt, vi får se... men den går nog inte iväg under 50" i alla fall. Hade en KennedyLincoln en gång, en 63á vilken bil! |
| Svardska: Håller med Lincoln -63 är ju i samma "familj" somm min -68 coupe, Bättre kvalitet bil har aldrig byggts i USA. Behåll Bmw 750 ett tag och njut nu vet jag. | |
|
Husse: Här är en (på bild fin Bmw) en 730iA -91 kanske för liten motor?? Hade gått lite och var inte så farligt pris, säkert prutbart. Tips...? Länk Mvh Micke |
|
|
Den 730:in såg ju fin ut, prisvärt objekt tycker jag. //Schnitzer |
|
| Ja den såg ju fin ut på bild men jag tror att en 730 blir lite för klen i maskin, synd för det verkar som det finns många frächa 730 88-92 till salu. Provade en 735ia -87 idag, 26000 mil dok i full servicebok, svensksåld, acc skinn mm. ej eljustering av stolar. Motorvärm, drag, vinterdäck ingår, säljes av aukt Bmw verkstad. Pris: 19000 kr, fynd nja den var nog den rostigaste E32 jag sett, men den gick kanon allt fungerade bra. Underredet hade klarat sig men bromsrören var angripna rejält. Kaross rosten var av typ kraftig ytrost placerad i nederkant dörrar skärmar samt framkant huv m,m. Tyckte dock att motorn saknade vridmoment i lägre varvtal men blev pigg vid "dubbel kickdown", Verkstaden skall kolla över den och då skall jag kolla under när den är upphissad. Ok vad tror ni är det nåt att ha eller skall man lägga till 15000 och få en fin. | |
svardska |
synd att du missade min 735á husse! den var dyr men väldigt fin. |
|
Husse, köp en 750!! Hittar du ett fint exemplar är det ingenting att oroa sig för. Jag har haft en 90:a och 93:a utan att göra något utöver det vanliga, dvs service, bromsbelägg och lite småkrafs. Svardska, om du är sugen på en MB 560 SEC så har jag en jättefin till salu. Svensksåld, fullmatad, servicebok, allt original utom stereon, champagnemetallic m rött skinn. Kanonskick! Kolla in bilder på Länk |
|
svardska |
mil och pris? |
| Jag har tittat på en 750 -90 som är i fint skick in å utvändigt. Dock lite små krafs som bromsvibbar mm. 750 kändes faktiskt lite "lättare" än 735 pga bättre vrid. skall bara ringa runt lite och kolla pris på lite grejor som behövs för att göra den ok b,l,a org fälg med däck (har trx nu), motorvärmare, casterstag, mm. | |
|
Svardska, Mail är nyss skickat till dig. Missade nog priset där, vilket är 99000:-. Kan ev diskuteras. Kontakta mig gärna om du har några frågor om vagnen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.