|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att jag föredrar sexan och att Anders föredrar fyran är inte särskilt förvånande när vi valt att köpa dessa men att Stephan hade "hoppat sugsexorna" väcker ju frågor. Vet han något jag borde känna till? Sugsexorna är verkligen toppen i dessa bilar, att antyda något annat föranleder nästan ett klargörande från denne BMW-guru :) Håller såklart med Anders om att motorval bör göras efter hur man ska använda bilen. Också jag kör året runt, som daglig bruksbil, i ur och skur och sexorna i Z4 är nog inte sämre till detta än en fyra(?) Sen är det ju ännu härligare gångkultur och ljud från sexorna tycker jag. Det är svårt att trolla bort detta i argumentationen även om man lyckats väl med fyran. Jag vet att accelerationsprestandan och uppgiven bränsleförbrukning i förhållande till effekt är vassare i 28i kontra 23i, inget snack om saken (egentligen är det väl 30i kontra 28i som är mer relevant). Men att den är bättre på ALLA punkter är jag skeptisk till, där går åsikterna uppenbarligen isär och jag står fast vid mitt resonemang om kompromiss längre upp :) Var och busade en hel dag på underbart slingriga och nästan otrafikerade vägar i Dalsland förra helgen. Herregud vad trevlig Z4an är när man stressar den på krokiga vägar! Gäller säkert även fyran :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.