|
|
|
|---|---|
|
Tja går i bilköpartankar då jag känner att min 528 börjar närma sig ett slut.. Då går ju så klart tankarna direkt till en diesel då jag pendlar 80 mil i veckan! Men drar dom så mycket mindre är då frågan? jag kör min 528 på 0.75 enligt pumpen varje gång jag kommer hem, vad ligger dieseln då typ? har hittat ett exemplar också vad tror vi om denna? Hur kollar man upp om milen stämmer? Länk | |
|
Är det möjligtvis någon som vet något om denna? Länk |
|
|
Den andra länken ser fint ut, men varför saknas kåpan över bogseringshålet? Blivit bogserat innan? Varför är front listerna inte i bilens färg som de övriga lister? Bara några funderingar. |
|
|
Den första bilen kom i trafik 2006. Vad den i tyskland i tre år först. Kolla första reg i EU inte bara den i Sverige. Den andra bilen har gått i snitt 800 mil per år enligt uppgift. En diesel som gått så lite? Kan det visas upp besiktningspapper under hela bilens livslängd? |
|
|
Jag tror faktiskt en bensinare kan bli billigare än en 530d E39. Dels är förbrukningen inte särskilt mycket lägre men framförallt är skatten skyhög på dieseln. Jämför också försäkringen, på vissa dieslar kan den vara tusenlappar högre än motsvarande bensin. |
|
| mja diesel blir ju mer intressant om man som jag kan köpa dieseln för 8kr litern :P | |
| Mulder60 fan det tänkte jag aldrig ens på men såg duktigt skumt ut :P | |
| Läste även förut på forumet att enligt beräkningar så behöver man bara åka 1300mil om året för att det ska löna sig med 530D ist för 530i allt efter 1300 är ren förtjänst | |
| Det gäller kanske F10 eller nyare modeller men med en E39 ligger brytpunkten mycket högre. Som sagt, kolla och jämför skatt och försäkring innan du hoppar i galen tunna och köper en 530d E39 för att spara pengar. | |
| TS betalar 8 kr/l. för dieseln, då det är nog rätt lätt att räkna hem. Ska du åka riktigt snik, köp en lastbilsreggad. | |
| jo LB regg har jag också funderat på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.