|
|
|
|---|---|
|
Hej Kan detta vara något tro ? Priset är ju helt otroligt .. Länk | |
| Javisst. Vet många som köpt samma som du länkade till | |
| Som styling funkar den nog alldeles utmärkt! | |
|
Är inte ute efter ett stag för styling utan för funktionen. Är detta staget inget att rekommendera då ? |
|
| Fungerar alldeles utmärkt. | |
|
Välj en modell som inte har gångjärns liknande konstruktion mellan fästplatta och stag. Länk Då märker man ganska snabbt att alla dessa billiga, klena stylingstag i polerad aluminium försvinner från listan.. Se även till att själva fästplattan utformningen av plåten på fjäderbenstornet.. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är själv i samma situation, är intresserad endast av "go" och ingen "show". Fult, matt, gammaldags - jag bryr mig inte sålänge den gör vad det ska. Men har lite svårt att bestämma mig. Kanske borde kolla vad BMW Cup - bilarna använder, de är ju naturligt mer intresserade av "go" an "show" :-) |
|
Själv köpte jag ett begagnat M3-fjäderbensstag (sitter originalmonterat from 2002 eller något sådant) och det "funkade" :) Länk Se dock till att få med muttrarna till fjäderbenstornen vid köp av beggat, för de kostar nämligen närmare 100kr/st nya *hosthost* ;) (tyckte att jag fyndade staget för typ 1200kr inklusive frakt.. men blev +600 för 6st försänkta M8-muttrar hehe) |
|
|
Länk |
|
@Clintan66 : Vilka av fjäderbensstagen i eBay-länken du klistrade in är "show" och vilka är "go"? |
|
Själv har jag OMP Länk och hur bra Go som helst, bara att justera ut om man vill det också ;). Sen är här detta som typ Gory nämnde utan gångjärn Länk. Länk. Detta här är ju inget som jag valt alla fall Länk både ser illa ut plus verkar jäkligt klent. Jag är väldigt nöjd med mitt OMP. Kraftigt plus man kan justera ut eller in. Lite hur plånboken ser ut för en också hur mycket man vill lägga på detta. |
|
Tackar för feedback! Kort och gott lite som inom andra områden, är man osäker så går man på lite mer kända namn helt enkelt (och får betala en anings mer). Men landar man på mellan 1500-1800 SEK för ett kvalitetsfjäderbensstag så är ju det någorlunda överkomligt. Hade dock varit roligt att se ett test där olika märken testades mot varandra och mättes upp (hur mycket de flexar i olika riktningar, passform med mera). Sådant test borde ju vara eftertraktat, men har inte sett det någonstans. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.