|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag går i bilbytartankar och är sugen på att byta in bilen och hämta ut en viss 435i som redan står i en bilhall för tillfället :) Vad tror ni inbytespris kan vara på min bil? BMW 335D (E92) Coupé 2009 Tillverkad 2008/11 Första gången i trafik: 2009/10 Miltal: 8900mil Svensksåld Färg: Spacegrau Metallic (A52) Interiör: Leder Dakota/schwarz (LCSW) Nypris: 641 000kr Jag är 2a ägaren, bilen köptes som Premium selection 9000mils service precis gjord, alltid servad hos BMW auktioriserad verkstad. Inga fel i lacken eller i inredningen, BVS lackskydd. Utöver utrustningen nedan så är följande köpt i efterhand: Svart M Performance grill Elektriskt infällbar dragkrok 2014års kartor till GPS'en (Europe PREMIUM 2014-1) M3 ratt med DCT-paddlar (ej monterad) M Performance Kolfiberspoiler till bagageluckan (ej monterad) Väldigt fin utrustningslista på bilen i övrigt, M-sport, 19" M-sport fälgar, Taklucka, svart läderinredning, Navi Pro, H/K ljud, PDC fram/bak osv, full lista nedan: Code Standard Equipment S459A Seat adjuster, electric, with memory S481A Sports seat S502A Headlight cleaning system S520A Fog lights S522A Xenon Light S548A Kilometer-calibrated speedometer S704A M Sports suspension Code Optional Equipment S1CAA Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration S205A Automatic transmission S249A Multifunction f steering wheel S2MPA BMW alloy wheel, M double spoke 225 S2PAA Lug bolt retainer S302A Alarm system S313A Fold-in outside mirror P337A M Sports package S403A Glass roof, electrical S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S470A Isofix-System S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silver S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S563A Light package S609A Navigation system Professional S677A HiFi System Professional DSP S698A Area-Code 2 for DVD S6FLA USB/Audio interface S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S775A Headlining anthracite P7RSA Package Comfort S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S853A Language version English S863A Retailer Directory Europe S877A Delete cross-pattern operation S885A On-board vehicle literature Swedish S8SPA Control unit COP Någon som har ett riktvärde? Tack på förhand! | |
|
Fått inbytesbud på 230', tycker att det var väldigt lågt. Borde inte en bil med M-sport och den utrustning hamna högre än så? Jag trodde att det skulle ligga runt 260-270' med tanke på de andra 335d e92 som ligger till salu nu. |
|
| Ja de ska ju sälja med vinst och lämna garanti, själv sålde jag min X3 till ett bättre pris än handlaren bjöd (+30 för mig) på ca en halvtimme. Sätt ett riktigt bra privatpris jmf med andra så kommer du sälja fort och tjäna in en del mot inbyte. | |
| Jag hade kunnat betala 240-250'. | |
|
Hej linkop sätt ut bilen på blocket eller några andra sajter, så kanske du tjänar ca 30-50 tkr genom att sälja privat o köpa utan inbyte. Lycka till o God Jul |
|
|
De andra 335or som ligger ute ligger de flesta runt 260, det innebär ju att det kommer att säljas för runt 250. Din bilhandlare vet ju detta och vill tjäna 15-20K på bilen så han bjuder 230. Detta låter helt normalt i mina öron faktiskt. Jag tror att en normal köpare är beredd att betala 250, hittar du en köpare som vill ha exakt din konfiguration så kanske du kan få ut 260 och vill det sig illa så får du inte mer än 240. Man kan ofta göra en deal med bilhandlaren att man kommer överens om inbytespriset och skriver på allting, men att du kan sälja bilen privat under leveranstiden. Ifall du då får den såld så stryks inbytet helt enkelt. Detta brukar vara det skönaste sättet om man vill vara garanterad att bli av med bilen men ändå vill pröva lyckan med att sälja själv. Kan ju dock vara lite kort om tid att sälja om nu din tilltänkta 435a står och väntar i hallen redan... /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.