|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag går i tankarna på att eventuellt byta min 530d mot min mammas 545i, då hon är lite sugen på det. Samtidigt är jag 20 bast, så en bensinare på 333hk går ju före en diesel på 218hk alla dagar i veckan. Dock har min diesel m-sport paket, vilket jag uppskattar. Hur som helst hade jag tänkt att eventuellt sälja i vår, därför undrar jag om ett byte är värt? Vilken blir mest lätt/svår såld och vilket ca pris? Båda bilarna är E61 karossen. 545an: 2004.07. ca 24000 mil. Svensksåld. Full servicebok. Mor har kört dem flesta av alla milen, så jag vet att den är "ok" Skick: Utvändigt, lite blästrade lyktor fram, något uppslag. I stort sätt fin och välvårdad. Liten fläck uppe vid glasluckan på bakluckan som är anmäld och går på garantin. Invändigt: Lite skav och märken i klädsel och innertak, skavd gummi runt radioknapp, någon sprucken knapp på stolvärme bak och på kliman. Ger dock ett trevligt helhetsintryck, finare än dem flesta som rullat 10k mil mindre. I princip bara förarplatsen som blivitanvänd. BMW 530D 2005.02. ca 23000 mil. Import 2008. komplett historik från Tyskland, men mest kvitton utan stämplar i Sverige. Dock garanterade mil och carfax osv. Skick utvändigt: Bra helhetsintryck, något skav på stötfångare, ett uppslag i 5kr storlek på bakskärmen, rost på bagagelucka under glasluckan som antagligen inte går på garanti. Invändigt: Absolut inget att klaga på. Förutom att ratten har fått *lite* slitage och blivit lite matt i ovankant och ett mindre tryckmärke på baksätet. Bilen är i annars i ett otroligt bra skick med tanke på milen! Summa: 545an finare utvändigt och 530dn invändigt. Båda ger dock ett bra helhetsintryck. Utrustning: Gemensamt på båda: Automat Panorama Navi.prof 16:9 Läder dakota svart Xenon Stora kliman Stolvärmare fram Avbländande spegel PDC Grå metallic 17" vinter dubb på original fälg Regnsensor Bluetooth Farthållare (konstant) 545i utöver 530D'n Aktiv styrning Komfortstolar Värme i baksäte Mörka träpaneler 530D utöver 545 Kurvljus M-sport paket (med allt vad det innebär) som ratt,stolar,tak,stötfångare osv. Cd-växlare Aluminiumpaneler hexagon eller vad dom heter (silvrigt "kolfiber") 545an känns lite fräschare i chassi och bromsar än 530dn | |
|
Självklart mer najs med bensinare när man är 20bast och vill köra :) Men om du inte bryr dig som försäkring,bränsle kostnaderna så hade jag valt v8an ;) |
|
|
530d mappar ger 300 hästar. Så helt utan juice behöver du inte vara. 545i IMPORT går helt bort för min del oavsett carfax. Tror på att den som byter bort sin sv. sålda 530d i Sverige mot en import 545i gör en förlust. Å andra sidan så finns det en enorm charm med v8 |
|
|
Nu var de ju 530d som var import och inte 545i. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.