|
|
|
|---|---|
|
Tjena! idag efter jag varit och handlat på coop så slutade helt plötsligt styrservon att funka på min E46 330i -01. Har aldrig tidigare haft några som helst missljud eller problem därifrån. Jag hade haft motorvärmaren på som vanligt (det var endast ca -2 ute). när jag körde dit (ca 1 mils bilfärd) funkade allt som vanligt. Jag parkerade bilen, gick in och handlade, och när jag backade ut från parkeringen funkade det oxå! lite senare när jag körde runt parkeringen en bit så kände jag att ratten gick väldigt tungt. jag stannade ganska direkt och kontrollerade ifall multiremmen satt där den ska, (eftersom jag varit med om det problemet tidigare), och det gjorde den. Jag fick heller inte upp några varningslampor eller felkoder över huvudtaget. Jag körde bilen ca 1 mil hem igen där den nu står och allt gick bra, förutom att den är väldigt tungstyrd. Är det någon som haft detta problem och känner igen sig? kan det va styrservopumpen som havererat? vart börjar jag felsöka? är tacksam för all hjälp! mvh Lallzn | |
| Kolla om du har olja i styrservobehållaren. | |
| ja, oljenivån är OK. | |
|
När pumpen havererar så brukar det ibland skrapa. Set vätskan bränd ut ibland får man suga upp det i en glasburk för att se. |
|
| En bekant hade samma symtom , axeln i pumpen var av | |
| okej, det var det jag misstänkte.. Nån som har erfarenhet av att byta den pumpen? är det bökigt? hur gör jag för att lättast tömma och lufta systemet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.