|
|
|
|---|---|
|
Har fått tillökning i familjen och är i behov av en lite större bil. Har kikat mycket på 5-serien 2008 och framåt. har automat och xdrive som krav. Har hittat följande bil: Länk Vad tycker ni om priset samt är förbrukningen som anges i modellguiden överhuvud taget möjlig att uppnå? Vad drar den i verkligenheten? 0,84 blandad och 0,71 landsväg känns väldigt optimisktiskt eller? Tacksam för input. Mvh Jens | |
|
Spontant tyckte jag priset så väldigt bra ut. Några 0,84 kommer den inte dra jag lovar. Jag hade en manuell 325iT (samma motor i grunden) med angiven förbrukning på 0,72. Den drog cirka 0,9 vid blandad körning. Min gissning är att den där kommer dra nånstans runt 1.05-1.15 liter milen vid blandad körning. ------- //Lövet |
|
|
Ja, visst känns pris + utrutningen helt rätt. Missstänkte att förbrukningen skulle dra iväg, men jag kör bara 1500/år så den kanske är intressant trots allt. |
|
|
Något i utrustning du saknar? Bryr mig ej o m m-sport etc |
|
|
Jag, och 99% av resten av bilköparna, saknar ingenting. Sen saknas det säkert saker för utrustningsfetischisterna. ------- //Lövet |
|
|
Andreas får gärna ikläda sig rollen som talesperson för 99% av bilköparna, men det viktiga i detta fall är att om bilen har den utrustning du vill ha så är den rätt utrustad! Personligen anser jag att den har en väldigt vettig utrustningslista - speciellt till det priset. Så, kör och kolla och kanske fixa dig en ypperlig julklapp! ;) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ja, det lutar åt en färd till Örebro. Får se om någon annan hinner före i dessa juletider :-) |
|
|
JensaR: Bra utrustad, det jag hade saknat är parkeringsvärmare och aktiv farthållare, men man kan inte få allt. Du kanske har sett att handlaren skrivit fel, den har komfortstolar och inte sportstolar. Rattvärme, head-up, navi pro, panorama och avbländbara/infällbara speglar, gardiner och komfortstolar är bra jobbat för en svensksåld 08a. Typ Wert Chassinummer WBAPV71060CT92307 Typkod PV71 Typ 530XI (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N53 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 200 Motor ALLR Växellåda AUT Färg BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Stoldynor LEDER DAKOTA/GRAU 60 (LCAD) Produktionsdatum 2007-11-26 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S203A ALLRADSYSTEM 4-hjulsdrivning S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S248A LENKRADHEIZUNG Rattuppvaermning S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportratt läder S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S386A DACHRELING Takreling S402A PANORAMA GLASDACH Panoramatak elektrisk S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Solskyddsgardin dörr bak S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S439A INTERIEURLEISTEN Innerprydnadslist S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S464A SKISACK Skidsaeck S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S563A LICHTPAKET Belysningspaket S589A LM RAEDER STERNSP.122 MIT NOTLAUF. BMW LM hjul stjärneker 122 S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Andreas tycker till exempel att halogenstrålkastare är helt ok på en F10, tycker verkligen 99% av köparna det? Märkligt att kläda sig i rollen som 99% då. Uttala dig för dig själv! |
|
|
Ursäkta men vad pratar du om? ------- //Lövet |
|
|
Ursäkta men är det här samma firma som diskuteras? Länk Mvh Asken |
|
|
Firman ligger onekligen väldigt nära Bistagatan. Ett samtal till bilens föregående ägare är nog lämpligt. ------- //Lövet |
|
|
Har googlat lite och de verkar onekligen vara en mindre seriös firma. För mig går den bort. Behöver inte vara något fel på bilen men jag fick inga bra känsla helt enkelt. Känns för billig.. Har inte tid för en grundlig research och är inte villig att gambla med surt förvärvade slantar då husköp också ska finansieras inom kort. Hur som helst, ett stort tack för input! |
|
|
Lite lustigt (läs olustigt) att igen en bil i Örebro/bilhandlare i Örebro, känns tveksam. Vad gör de i "gnällbältet"? /Anders |
|
| Bra beslut Jens. Såna firmor ska inte stödköpas. | |
|
Vill först tacka för ett riktigt bra forum för BMW. Jag och frun kunde inte låta bli att slå till på denna bil -08 för 179' som gått drygt 9' mil. Svensksåld, fullservad och med detta utrustningspaket :D. Vi hade själva sökt efter denna typ av bil i drygt 1 år och är väl medvetna om myglet och bakgårdsfirmor i Örebro. Men efter en väl genomförd research av bilens historik innan köp och en total genomgång av en tillförlitlig verkstad, utanför Örebro så vet vi att det blev ett bättre klipp än vi trodde vi skulle kunna göra;) Vi lyckades även få ett bra pris på vår inbytesbil 60' för en SAAB 95 AERO Sportkombi 07 som gått nära 14' mil med vissa skavanker. Mycket riktigt så hade bilhandlaren många Italen importer att sälja, vilket jag liksom många andra på forumet vill varna för. Nu ska vi bara slänga på ett drag på bilen, sedan är den komplett:) Det går att göra klipp även i Örebro, men det är nog alltid bra att göra sin research av varan först. //Andréas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.