AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.361

Någon som gillar att byta topplockspackning:) ?

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Är ute efter en BMW-entusiast som har tråkigt. Helst någon i Göteborgs-trakten. Behöver byta topplockspackning på en 528:a-99.
Bilen köptes billigt och förhoppningen är att bytet inte ska kosta mer än vad bilen kostade:)
Kanske skulle man passa på att byta vattenpumpen samtidigt. Tips på någon mek-sugen?
sk
83
skiro
323ciA -00
Kanske behöver vevhusventilationen bytas. Jag har förstått att min behöver bytas nu efter att verkstäder flera gånger bytt oljetrågspackning och ventilkåpspackning men läckagen tar aldrig slut.

Om man kört länge med igensatt vevhusventilation, vad kan ta skada i motorn för övrigt?

Jag önskar mig en BMW-entusiast i Stockholmsområdet som vill hjälpa mig att byta vevhusventilationen.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

skiro,

Kolla runt delen som håller oljefiltret. Det sitter en gummipackning mellan blocket och den delen. Den läckte på en väns 330 E46. Även han bytte trågpackning utan resultat först.
sk
83
skiro
323ciA -00
Den packningen är bytt tidigare och är fortfarande tät.

Tror mycket på att det är vevhusventilationen. Ofta lite vita avgaser med bränd oljedoft. Hackig gång vid kallstart.

Jag hoppas hitta någon säker, lugn privatfixare med erfarenhet som vill åta sig att få ordning på motorn. Har inget förtroende kvar för verkstäder.

Tips mottages.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.