AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
615

E34 högtalarna i dörrarna vid sidobackspegeln...

Hittade originalhögtalarna som sitter i dörrarna vid sidobackspeglarna, jag menar dom små "pyramidformade" som Nokia tillverkat, Jag blev givetvis sugen på att få dit dom men tyckte inte dom passade på min E34 -89

1. Passar dom egentligen på en -89 ?
2. Går det att koppla in dom i befintligt ljudsystem?
med tanke på att Bmw har lite egna lösningar gällande ljud och sånt...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
funderar på samma sak till min 88:a........går detta?Ja menar dom bårde väll gå dit...för bmw kan väll inte ha ändrat på nått vid backspeglen.

Mvh Ricke
NJa det jag tänker på är om dom passade först på en årsmodell senare än min där det ser lite annorlunda ut...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
NJa det jag tänker på är om dom passade först på en årsmodell senare än min där det ser lite annorlunda ut...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Kn
97
Knugen
525 TDSA -93
De sitter som gjutna på min -93:a iaf!

Diesel Performance.....
Men det blev ju en ändring gjord på backspeglarna då nångång? Det kanske är så att dom samtidigt gjorde smärre ändringar på insidan vid backspegeln?

KNUGEN
Du har ingen bild på ditt arrangemang?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
insadan borde väll vara lika dan......eller?Det som jag vet är väll att när den nya motorn kom så ändrades backspeglarnas utseende lite.Mina är ju släta och lackade medans dom nya har prickar som sticker ut och har lite mera svart plast.

Mvh Ricke
93 gjordes en del ändringar på e34:an. Jag vet att en dörr från 93 inte passar på tidigare modeller.
Oki nu börjar det likna något, är det någon här som har dessa högtalare på en bil äldre än -93 ??

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Är 99,9 % säker på att de passar alla E34, oavsett årsmodell. Satt på min förra Alpina som var en -90, och sitter på mina -91:or.
Oki låter ju lovande, har du eller någon lust att fixa en closeup bild på hur det sitter så skulle jag bli jätteglad! Är det dessutom någon som vet om det är enkelt att koppla in dom på en icke BMW stereo av modern snitt?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hallå...

Jag har satt in dom högtalarna själv i min E34 520 från 1990.
När BMW ändrade i E34 modellen så var det mellan 90 och 91, så alla modeller från 88 89 90 borde se likadana ut, sen från 91 och uppåt så kan vissa saker se lite anorlunda ut.

Det ända som ska finnas bakom backspeglarna för att det ska gå att montera dom högtalarna är att det är ett hål som ser ut så här.

###########
# #
# #
## ##
# #
#########

Och för att få dom att fungera så måste man få tag på orginal kabelstammen till dörren (med diskant sladdarna i sig), då blir allt kopplat på ett snyggt och rätt sätt. annars så får sladdarna gå på utsidan av dörren, eller på något sätt så att dom syns. Och det blir ju fult.

Hoppas att någon förstog vad jag har skrivit...

Jag kan skaffa närbilder på det om du vill???

MVH
Richard
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
FA-AN min ilustration i föregående inlägg funka inte... men men... jag skaffar bilder istället...
jag återkommer imorron...
låter kanon, pallar du så mail bilderna till mig på
johan@bimmer.nu

Då får man ju åka ner och se om högtalarna är kvar på skroten...

Kan du ta foto kabelstammen på oxå eller det är svårare?
(vilka krav man har)

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged

Hej igen.

Här är bilderna på själva högtalaren.

Bry dig inte om den totalt demolerade skruven till backspegeln... :-)

Om du köper högtalarna, se bara till att du får med den lilla guldfärgade ?mässings-klips? som man fäster skruven som håller fast högtalaren i dörren.
Se bilderna...

#######################
Länk
#######################

Jag kan väll ta nån bild på kabelstammen också, men det kanske inte kommer upp fören imorron???

MVH
Richard.L
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej igen och igen och igen...

Här har jag gjort lite om sladdarna som du ville... hoppas att du får någon slags hjälp av detta...

#######################
Länk
#######################

MVH
Richard.L
; ) i like.... skall snarast ner på skroten och leta kablar och dylikt...

Verkligen kanon med dina bilder! stort tack.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
El
153
Eliardsson
540IA -93 E34
Var köper jag dessa högtalare till dörrarna? Och vad kostar dessa??

Häftig motor,häftiga priser...!!!
Jag hittade mina på skroten, tänk på att du måste ha baffeln som högtalaren sitter i annars får du inte dit den, jag missade detta och därför såg det inte ut som dom passade, bafflarna kostar 115:- st. på BMW

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Dessa högtalare sitter iallafall på 535an hemma från 89
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.