|
|
|
|---|---|
|
Kör nu en F31 i väntan på min F34:a . . . Är dock inte alls nöjd med regnsensorn på vintern. Dessutom går det inte att få torkaren att torka med intervall när sensorn är avslagen. Är detta OK? Finns alltså bara 2 lägen - ett kontinuerligt och ett snabbt kontinuerligt? | |
| Har inga problem med auto och därför inte testat de andra lägen så värst mycket, men det ska finnas något scrollhjul på spaken som bör göra nånting. Kolla manualen kanske, informera gärna här om du hittar nåt. | |
|
Mig veterligen finns det bara tre lägen...automatisk (regnsensorstyrd), kontinuerlig resp snabb kontinuerlig. Sen finns ju såklart den manuella där torkarna slår ett när man trycker ned spaken. Så har det varit på alla de BMW jag haft (E46, E91 och F31). Kan hålla med om att regnsensorfunktionen inte fungerar optimalt. Oavsett hur man ställer in scrollhjulet är känsligheten oftast för låg. Får för mig att det funkade bättre i E46...men i alla modernare modellvarianter jag kört har funktionen varit medelmåttig. /J.I |
|
|
För mig framstår det som väldigt konstigt att man inte lagt in åtminstone en intermittent torkning trots att man har regnsensor (som bevisligen inte fungerar så bra med lätt snöfall som snabbt täcker hela rutan). Och kontinuerlig torkning med svarta, breda torkare på en liten vindruta är ju riktigt störande . . . Hur fungerar det för er som inte har regnsensor? |
|
|
Koskivaara, om du upplever att den tar på tok för sällan eller inte är nog känslig så kan det vara så att inte regnsensorn är kalibrerad efter ett rutbyte. Så var det på min e90 jag köpte. Då gick den väldigt dåligt och var okänslig, bilen hade fått en ny ruta när jag köpte den så jag lämnade in bilen för kalibrering av regnsensorn och efter det så fungera den perfekt. Antar att det är liknande system på F3x |
|
|
Nja, bytt ruta tror jag väl ändå inte att de har gjort. Bilen har ju bara rullat ca 1500 mil. Någon som vet hur många lägen som finns då man inte har regnsensorn? |
|
|
om du kör torkarna i första läget går de ner i intermittent torkning när du står still. håller med att de borde finnas ett fjärde läge, aut, intermittent torkning, sakta och snabb |
|
|
hej Jag har bytt ruta.Nu går regnsencorn i gång för sällan vid duggregn. Går det att justera och i så fall var?Eller skall jag åka tillbaks till glasfirman som bytte rutan. Tacksam för svar.E 46 va modellen. Håkan |
|
| Hade samma problem när jag bytte ruta på min E91. Åkte tillbaka till Bavaria för att de skulle kolla ngt minne. Allt verkade stämma enligt dom. Dock tyckte jag fortfarande att det fungerade dåligt. Men efter en tid så blev det sakta bättre så pass att jag nu inte irriterar mig. Undrar om det är någon beläggning på en ny ruta som kan ställa till det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.