AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.011

Aktivera Voice och Bluetooth E61 2005

Al
25
Alladin_BO
528iA Touring -99
535d Touring -05
Har sökt runat men inte hittat någon bra lösning på mitt problem och hoppas nu få hjälp här som jag fått med alla mina andra problem. Suveränt forum detta...

Jo.. Jag har som sagt en 535d 2005 E61 och varken bluetooth eller voice control ( eller vad det heter ) fungerar.
När jag trycker på voice-knappen händer inte någonting och angående bluetoothen så är den rutan man aktiverar bluetoothen i idriven grå och går inte att kryssa i.

Jag har kabel och en massa program om detta skulle hjälpa men då skulle jag behöva en utförlig beskrivning då jag aldrig kodat tidigare. Är dock rätt hajj på datorer så det ska inte va några problem med lite instruktioner.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Händer det inget när du trycker på voiceknappen betyder det att du inte har röststyrning...voiceknappen är "standard"
så bara för att man har den betyder inte automatiskt att man har den optionen/tillvalet...
har du utrkoderna S620A och S633A?!!

Kabel o prg hjälper dig inte de minsta..de säger sig självt..
Du måste ha MODULEN!!!!!!!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Bara för att man har skärm betyder inte automatiskt att man har navigation
Al
25
Alladin_BO
528iA Touring -99
535d Touring -05
Ok. Jag har bättre koll på grejjerna än så.
Jag vet att jag har röstmodul och bluetoothmodul.

S620A - Voice control
S644A - Preparation f mobile phone w bluetooth

Jag förstår att man måste ha hårdvara och inte bara mjukvara.

Problemet ligger i att dessa inte fungerar som jag sa i mitt första inlägg...
Al
25
Alladin_BO
528iA Touring -99
535d Touring -05
Läste någon annanstans att en borttagen cd växlare kan ge dessa symptom. Min bil har just en borttagen växlare. Någon som kan bekräfta eller dementera detta och om det beror på detta, måste jag sätta i en växlare igen för att få det att fungera eller kan man komma runt det på något sätt?
Al
25
Alladin_BO
528iA Touring -99
535d Touring -05
Har nu köpt en cd-växlare och pluggat i och vips så fungerar bluetoothen som den skall. 😎 voice funktionen hoppade tyvärr inte igång men det var bluetoothen jag verkligen ville ha igång.

Ingen som har förslag på hur jag ska få igång voice funktionen?!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.