|
|
|
|---|---|
|
Kanske dagen närmar sig, när man skall ha två bilar. En BMW med v12 vill man ju ha haft. Och för under 100 kSEK är det ju "kaffepengar". Vilka dyra fallgropar kan man hamna i? (bensin, service, och vanligt slitage kan vi skippa, klart att bromsarna är lite dyrare, mm, men all service kan ju göras av Belles Bilgarage). Jag kan inte tänka mig att bilen är "slut" vid 18000+ mil. Jag har ju haft en 17' mils A8, som var i härligt skick. Vid dessa miltal är det ju allmänt skick och servicehistorik som betyder bra eller anus-bil. Kommentera. Exvis: Länk 760i 8.880 EUR MwSt. nicht ausweisbar Unfallfrei EZ 09/2003 219.000 km Benzin 327 kW (445 PS) Automatik | |
|
Härlig bil! Så länge motorn håller ihop så är det ju en jävla fin bil för de pengarna. Jag hade nog försökt leta efter en med mindre miltal. Men jag vet inte hur dessa V12 håller ihop, de kanske tuffar på i många mil med bara vanlig service. V8orna vet jag har haft en del problem med något kylarrör som går genom motorn och kamaxlar som slitits ner. Jag har ingen egen erfarenhet av dessa bilar utan har bara läst på forumet och hört om någon som hade en 745a. |
|
| Har haft en 645Ci - läste på "en del", och problemen med den motorn var väl s a s överdrivna. Men visst kan man åka på ett måndagsex, men att äga en V12 ett år eller två, borde ju ändå vara ganska safe? ... | |
|
Är det inte en buckla på vänster bakdörr? ------- //Lövet |
|
|
Förmodligen finns det väl en rispa eller två, eller bucklor. Men i min värld är bilen prisvärd ändå. Är det "V12" som avskräcker alla (soppasurplet) - eller är den skittrist att köra? |
|
|
Njaaa...Jag skulle ha betalat mer och köpt en av BMW fullservad bil av en privatperson och förstaägare. Jag är ju sådan, att jag skulle köpt en senare 730iA, med moderat, till tillräcklig utrustning God Jul, o lycka till! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag är inne på min andra 760 E65. I bägge fallen har jag haft andra vardagsbilar och V12:orna har därmed brukats sparsamt. Den bil jag har nu har precis passerat 13 000 mil och allt fungerar utmärkt. Vissa chassidelar är utbytta, i övrigt är den helt i originalskick. Som referens hade jag en E65 735 för några år sedan. Bränsleförbrukningen skilde inte märkbart men körupplevelsen var en annan. Jag hade som hobbybil därför valt den mäktiga V12:an alla dagar i veckan. Efter att ha åkt både E32, E38 och E65 tror jag mig vara hyggligt påläst om dessa maskiner. De små defekter som, i mitt tycke gav de första tolvorna oförtjänt dåligt rykte, är åtgärdade och jag vill påstå att V12:orna är minst lika pålitliga som de andra motoralternativen. Köp:) |
|
| Ser ju jävlit fin ut ! mycke mil, | |
|
Jag hade en 750 e38 runt 2006-2007. Den hade gått 28 000 mil när jag köpte den tror jag. Den kändes och gick som om den vore ny. Inredningen var helt osliten också. Så i mina ögon är 21 000 mil ingenting på en sån här bil. |
|
| V12'an i 760 verkar ha haft lite mer problem än E38 750, jag sökte på 7-forum.com och det fanns lite trådar. Men det är lockande att chansa på en billig 760 :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.