|
|
|
|---|---|
| Tja, har en bmw 525 - 03, köpte mig ett bosch bränslefilter, bytte filtret och bilen hostar bara igång 2 sek sen dör den. Bränslepumpen låter i 5 sekunder när man vrider på tändningen, orkar den inte pumpa igenom ett nytt filter? fel på pumpen även fast den låter som den ska dom där få sekunderna? filtret hade aldrig bytts sen bilen var ny, har en jävla panik när jag måste ha igång bilen till söndag..kan försöka få fram ett videoklipp om det önskas. bytte även gummi bälgar som sitter mellan lmm och motor , men allt är tätt och försökt se om jag glömt nått där men inte hittat nått. Imorgon (fredag) testar jag byta tillbaka till gamla filtret, startar den då, är det filtret som är fel eller pumpen som håller på att rasa så den inte orkar ge tilleäckligt med tryck? ALLA förslag är välkomna. | |
| Har du satt filtret rätt väg? | |
| Svar ja, exakt som det gamla filtret, kan startspärren gått i? | |
|
Vad händer om du maler på startmotorn en stund då ? Tänkte så att luften försvinner ur bränslesystemet så bränslet kan komma fram. |
|
| Prova att lossa slangen efter filtret, då ska det komma bränsle när du gör ett startförsök. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.