|
|
|
|---|---|
| Jag har problem med att säkring "nr 5" går när jag slår på parkering/halvljuset. Den innehåller bl a höger parkering, instrumentbelysning, skyltbelysning mm. Det händer även ibland att centrallåset slår till i samband med att jag tänder parkering/halvljus. Tidigare höll säkringen "ett par dagar" men nu går den direkt. Det finns även en del ytterligare funktioner som inte fungerar men som kanske inte hör ihop med detta?, t ex torkare bak, öppning baklucka/ruta (endast med nyckel), bensinmätare, fläkt endast full effekt, AC mm. | |
|
Du har inte råkat få ner någon vätska under baksätet? Sitter en samling boxar och säkringar där som garanterat kan spöka till det om dom blir blöta av någon anledning, lyft sätet och kika, passa även på att ryck lite i boxar och säkringar, lite spray av rätt modell på kontaktytor ökar chansen till en lösning dramtiskt. Annars har du LKM boxen på vänster sida fram som styr belysning, peta loss den och se hur den ser ut bakom plastkåpan. KOm alla dessa problem samtidigt bör lösningen vara relativt enkel tycker man, annars har du nog lite att göra ... Lycka till! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Kan oxå vara kablarna som går vid gångjärnen till bakluckan. Jag vet att det har diskuterats tidigare om att det kan bli dom mest konstiga fel. Mvh. Micke Olsson |
|
| Tack för tipset, efter att ha lagat ett antal trasiga kablar i kabelgenomföringen till bakluckan på vänster sida fungerar nu nästan allting (förutom AC och bensinmätare) igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.