|
|
|
|---|---|
|
I helgen ska jag byta till sportstolar på min E90 och har av alla blivit rådd att koppla ur batteriet minst 15 minuter. Jag har ,, otroligt nog,, aldrig tidigare kopplat ur ett batteri. Mitt batteri ser ut så här: Länk Är det enbart att lossa den lilla muttern på den bruna kabeln och ta av batteriets minuspol, ta bort så den ej får kontakt med något och vänta 15-20 min och sedan göra jobbet man ska? Hur ser en IBS ut som man hört talas om? Är det den röda plastenheten över halva batteriet? När man kopplar ur batteriet så här, vad kan hända mer då? Är det enda man behöver göra att lägga in tid och datum igen eller måste man koda in stereon osv? Jag har BMWhat så jag kan släcka ev felkoder som kan uppstå (såvida de ej verkligen är riktiga fel..) | |
| Jag kopplade bort minus pole (brun) vid flera tillfällen när jag skulle byta högtalare i bilen för några år sedan. Jag stoppade minus pole i en plast påse för att kunna isolera den och minska risken för kontakt med bilens delar medan jag jobbade med att byta högtalare. Den enda du kommer att upptäcka efter du har åter skapat kontakt är att du har tappar klock och radio inställning. Men den är lätt fixat. | |
|
Kopplar alltid ur båda polerna när jag ställer av på semestern. Inga problem annat än klockan... Surf Or Die!!! |
|
|
Det finns ingen anledning att plocka bort båda polerna, det räcker med en för att göra bilen strömlös. Och det är alltid minus-polen man ska ta bort! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.