|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det nån som brukar handla däck från däckonline.se verkar till att vara blåsta när det gäller att svara på mail man skickar till dom,har skickat en 4-5 mail men inte ett svar har där kommit,köpte 4 vinterdäck därifrån dessförinan,men kollar man runt om med lokala gummihandlare så är det nästan rena förlusten att handla med däckonline,man skall ju ha dom pålagda och balanserade också,så för min del blir det inte fler däck därifrån. | |
|
Har aldrig haft problem med dem. Många i min omgivning har också handlat där utan problem. Däremot har jag läst på nätet att det finns personer som haft lite bekymmer, men de verkar ändå relativt få. Att det sedan skulle bli förlust med däckonline + montering har jag svårt att få ihop de gånger jag jämfört. Åtminstone när det gäller "premiumdäck" på 17" och uppåt. |
|
|
Tycker det funkat bra, oftast har personen som jobbar på dackonline beställt däcken åt mig Sist jag själv beställde däck via hemsidan var 2007 och då var dom inte så snabba på att svara via mail. |
|
|
Hej Men om man nu har en mailadress där man kan ställa frågor vill man ju också ha ett svar inom nån dag iallafall det kan väl inte vara för mycket begärt,men skall man bara handla däck utan några frågor fungerar det kanske bra, eller nästa bra mina däck tog 1½ vecka innan dom kom, men det berodde kanske på att dom skulle svalna för dom var väldigt färska Hakkapelitta R2 som jag är riktigt nöjd med. |
|
|
Jag har inte haft några problem, med däckonline, snabba leveranser och färska där. På sommardäck är dom alltid billiga, men på vinterdäck (dubb/nordiska friktion) är priserna inte lika bra, kan tänka mig att det beror på en begränsad efterfrågan och därmed mindre inköp. Brorsan köpte en omgång Michelin till sin E38a, men blev otroligt missnöjd då dom var visade sig bullra och ha dålig komfort. Han fick skicka tillbaka däcken och byta till Continental istället, och fick även tillbaka pengar för av/påläggningen! Försök med det hos lokala däckockraren. |
|
|
Har använt däckonline i många år och inte haft några problem (aldrig dock aldrig behövt/testat att emaila frågor). Men i somras jämförde jag att köpa direkt från tysk site och det var billigare. Köpte en uppsättning Dunlop Sportmaxx RT 245/45 R17 från Länk för 5666:- inklusive frakt. (har för mig att de skulle kosta ca en tusenlapp mer på däckonline) |
|
|
Har väldigt bra erfarenhet av Däckonline. Har handlat där i flera år och köpt en hel del däck. Ibland har jag valt Däck365, men de faller lite på att de har ett mycket sämre utbyggt nätverk av däckverkstäder, några av dem riktigt dåliga :( En gång köpte jag en ovanlig dimension till min hobbybil och de däck jag fick var tre år gamla. Tog kontakt med Däckonline centralt och ville få dem bytta, fick svar meddetsamma på svenska och kunde utan problem välja en annan dimension och lite dyrare däck. De var dessutom beredda att komma hem och hämta däcken, men jag tackade nej eftersom de satt på bilen... Utmärkt service! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Har bra erfarenhet. Levererar däcken till din däcksgubbe du själv vill (nästan alla), så är det bara att åka dit och hämta. Smidigt och prisvärt. |
|
|
Har bra erfarenhet av däckonline, billiga och snabb leverans. Vinterdäcken blev dock från en annan handlare. Som tidigare sagts är de rätt dyra på nordiska friktionsdäck och dubbat. |
|
| Har också bara gott att säga om Däckonline. Har köpt ganska många uppsättningar därifrån. | |
|
Jag har blandade erfarenheter. Har beställt tre ggr, och två av dem förlöpte helt enligt plan, men den tredje så blev det en felleverans. Jag har olika stora sommardäck fram och bak, 235 resp 255 mm, men fick 3+1 däck. Att reklamera i sig var inget problem, men de ville att jag skulle annullera ordern och skriva en ny. Kruxet var att priset för däcken nu gått upp. Jag påpekade det och frågade varför jag skulle betala för deras schabbel, men fick inget som helst gehör för det. Så inte nog med att jag åkte på 2 veckors fördröjning, DoL lät mig betala för deras slarv också. Jag kanske hade kunnat stå på mig mer, men var ganska less på dem vid det laget. Jag har både ringt och mailat, och inte haft några bekymmer med att få kontakt med dem. Kvaliteten på däcken i sig har varit helt ok alla gångerna. |
|
|
Tor: Ja om man får lämna tillbaka däck man inte är nöjd med så är det ju ett jätteplus! Jag köpte en uppsättning med nya lättmetall fälgar och Nokian Hakka 8 däck och styrningen var minst sagt svajjig efteråt. Jag klagade väldigt mycket då jag menade på att bilen nästan var okörbar. Något byte till andra däck eller någon kompensation överhuvudtaget var det liksom aldrig tal om. Detta var Robbans däck i Ronneby. |
|
|
Hej Du Agathorn så väl är det inte att man kan prova och se vad man tycker så här står det på hemsidan när det gäller returer,och det kan man ju förstå jag vill inte ha några däck som andra har krängt av o på åtminstonde inte till fullt pris,så man får veta man man ska ha. Däcken får inte ha varit monterade; inte ens försök till montering får ha skett. Däcken ska i orört skick vara klara för frakt med två däck paketerat per kolli. Upphämtningspriset är 100 SEK / däck, minimipriset dock 200 SEK. Om Er önskan om retur beror på en berättigad reklamation av de köpta däcken hos oss, återhämtar vi självklart däcken helt kostnadsfritt. |
|
|
I och med bankörningar med hojen har jag beställt mycket däck från Tyskland och det har alltid fungerat klockrent. Då nyttjade jag främst Reifenversand och Mynetmoto. Reifenversand har även bildäck. När det gäller däckonline så finns en filial här i Västerås jag nyttjat en gång. Kommer dock inte att nyttja dom fler gånger då de drog gängpaj på ALLA pinnskruvar (på min förra bil) när jag köpte sommardäck via kedjan |
|
|
Jag har handlat flera gånger och varit nöj! Mailproblemen kan också bero på att din avsändaradress betraktas som spam, eller att deras svar fastnar i ditt spamfilter. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Så länge man inte har något att klaga på så är dom nog bra! Men farsan köpte däck där som enligt Nokian inte ens ska säljas i norden, dom låter som om man kör med dubbdäck fast det är sommardäck! Däckonline vägrade reklammera! Handlar aldrig därifrån igen, dessutom är dom inte så billiga längre som för 5 år sedan. Kan rekommendera däck365! | |
|
Nätet kan väl vara bra ibland, men det handlar ju om att man vet vad man köper Megachef: Kan det vara så att far köpt exvis Nokian V istället för Nokian HakkaV? Hakka serien är ju de som Nokian hävdar är avsedda för norden. Sen kan man ju diskutera om det egentligen är skillnad på de, sen får du inte glömma att DoL inte är lokaliserat i norden.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.