|
|
|
|---|---|
|
tjena har lite problem med kylsystem på min bmw får inte vattnet/glykol till att cirkulerar som de ska. har byt vattenpump, termostat, kylare, kylare look. så undrar om den kan va topppackning som är kass? har luftat ordentligt. mvh tacksam för snabba svar Fredrik | |
| motor m52b25 | |
|
Hur vet du att cirkulationen inte är ok? Symtom? mvh/Patrik |
|
| nedre kylare slang blir ej varm. mvh | |
| lyft upp bilen med en domkraft ganska högt och lufta sedan. så fick jag luftat en 525 -91 . det blev perfekt | |
|
Det finns ett bra mektips på forumet, byte termostat vpump av hasso Där står bra om återfyllning glykol/luftning (har själv gjort och läst) . En bra viktig detalj därifrån, fyll via luftningsskruvhålet på plaströret vad mer? Det tar lång tid innan termostat öppnar, även om tempmätaren visar full temp, särskilt påtomgång. (Termostat öppen =full cirkulation) |
|
|
har provat den metoden också. :/ provde byta vatten pumpen igen till en i plåt istället nedre slang blev lite varmare men inte så som den övre mvh |
|
|
Båda slangarna ska inte bli lika varma...då kyler inte kylaren något. Den slang som går från motorn till kylaren via termostat ska vara varmare än den som går från kylaren till motorn. |
|
|
min är varmare i övre slang än den nedre mvh |
|
|
Så skall det vara. Den övre skall vara varmare än den nedre. /Mats J |
|
| okey då stämmer de ens¨länge :p vf sjunker min nivå i kylaren då ? + slangarna blir också lite hårda :( | |
| tänkte prova byta termostat hus o se kanske har något inre läckage vid gas på drag. | |
|
hitta felet nu och det är gänga i blocket till en av bultarna som är kass... frågan är hur går man vidare nu ? |
|
| Du kanske kan borra upp hålet och göra en ny gänga med en större dimension eller sätta dit en gänginsats (helicoil) | |
| det är ett sätt tänkt slänga i ett m50 block istället | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.