|
|
|
|---|---|
|
Just precis! Var sitter givaren för tempmätaren som sitter i instrumentpanelen? Min tempmätare (motortemp) lägger sig alltid strax ovanför, ca 5 mm, den blåa markeringen, men jag antar att denna skall peka rakt upp.. eller? Det bör väl vara givaren som är paj, kanske man kan mäta sig till.. om man vet var den sitter? Bilen? 528 E28 -87 | |
|
Inte säkert att givaren är trasig..men om du tittar på termostathuset så är det den minsta av tre givare som går till instrumenteringen,den längst till höger sett framifrån kylarn. Troligast ligger felet i termostaten. Mvh janne. |
|
|
Borde motorn hållas så pass kall när termostaten är paj? Är det inte mer rimligt att bilen blir för varm om denna är paj? (Frågestund) Tycker mig ha en koppling "kokar bilen - kolla termostaten", kan det bli tvärtom? Bilen skulle ju vara otroligt väld kyld om man utgår från att tempmätaren är okay. Var lägger sig era tempmätare på era E28or? |
|
| om termostaten inte stänger så kommer inte motorn upp i temperatur..... | |
m97_fgk |
Jag har samma på min 528, tempmätaren går upp till mitten vid kö annars ligger den strax över blåmarkeringen.. /H |
|
Temperaturmätaren från mina erfarenheter brukar i normal körning(ej kökörning)ligga strax innan mitten på skalan. Vid kökörning stiger den ganska högt upp,dock ej till det röda..fast mina fläktkopplingar har varit några år gamla vid den tendensen. Mvh Janne. |
|
|
Jag menar som Greger skrev angående termostaten... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.