|
|
|
|---|---|
|
Har ett stort bekymmer, har en eller två enkronor som fastnat bakom askkoppen i min bil. En BMW 118d från 2007. Jag har ingen idé hur jag ska få ut dem. Ibland när jag drar för locket så fastnar det så att jag inte får upp locket igen. Länk Länk Tack på förhand | |
|
Ska min inte kunna lyfta ur askoppen? Freude ist BMW |
|
|
"Man" ska det stå såklart inte "min" Freude ist BMW |
|
|
Tja, det är väl bara att försöka få grepp om kronan/kronorna med något klibbigt (typ häftmassa) på toppen av en pinne och fiska upp dem. På E46:orna får man ut askfatsinsatsen genom att pressa rakt ner på toppen av luckan när den är öppen - då poppar insatsen upp genom en hävstång i botten under den. Står säkert hur du skall göra i din instruktionsbok... Och SLUTA med att använda askfatet som en förvaringsplats för parkeringspengar, så skall du se att du inte får ner fler enkronor bakom luckan! ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har också fått nån krona bakom min, men jag får inte upp luckan! Den öppnar sig 1/4 typ, sen tar de stopp. | |
|
Johan B: +1 Freude ist BMW |
|
|
Max du måste ta till med lite logiskt våld. Du får trycka luckan bakåt samtidigt som du drar det lite uppåt. Gäller bara att kronan är i rätt position så kommer du kunna öppna luckan. Men det svåra är att få bort kronan där ifrån. Jag ska numera sluta förvara mynt i askkoppen. |
|
|
Länk Kommit fram till att jag måste ta bort hela mittkonsolen för att kunna dra ut askkoppen. Det smidigaste är väl för min del att försöka trixa ut det med hjälp av någon klibbmassa.. vi får se. |
|
|
Vet inte om det går att plocka upp mynt med en magnet. Kan kanske funka med en sådan här. Länk |
|
|
Enkronor består av koppar och nickel...dvs. magnet går tyvärr inte. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Re: andersson Helt rätt, du måste lossa mittkonsolen men det är ganska lätt, i alla fall på e92 (gjorde samma misstag med enkronan) Du drar/bänder med milt våld, de flesta listerna sitter endast med clips, skaffa dessa på Biltema: Länk så går det lättare. Mvh |
|
|
Fel av mig! Inte hela mittkonsolen utan endast alupanelen runt växelspaken. Börja med att dra loss damasken till växelspaken, den sitter inte hårt o endast med clips. Sen drar du försiktigt i alupanelen som snäpper loss, även den sitter med clips. Sen borde du komma åt runt askkoppen o ta bort myntet. Mvh |
|
|
ElPasso, Länk Är du säker på att ditt sätt funkar? Måste man inte göra på sättet som i länken ovan? Ditt låter, myyyycket smidigare. |
|
| Om den inte sitter fast så tag en tejpbit som du du fäster ihop och sen plattar till du får då 2 dubellhäftande sidor sätt den ena på en liten skruvmjejsel stick sedan ner och låt andra sidan fästa mot myntet det brukar fungera bra. | |
|
Re: andersson Japp, helt säker, i alla fall på e92. Kan ju vara annorlunda på din men testa! Se denna länk hur de lossar alupanelen: Länk Mvh |
|
|
Här kan du se hur det ser ut på en sprängskiss. Man ser tydligt att alupanelen sitter med clips. Länk Mvh |
|
| Jag löste det, med en nagelfil och en pincett. Samt nu i efterhand blödande fingrar. Tackar för all hjälp och vill passa på att tacka för sprängskissen. Kommer behövas i framtiden. Tack, tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.