|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja få bmwn lite närmare marken och tänkte höra om ni har tips och gärna bilder på e46or med olika sänkning, så jag vet ungefär vad som är snyggt. Det gäller en e46 325 -04 med m-paket Hur mycket lägre är en bil med m-paket? antar att man får räkna bort den skillnaden när man kollar på fjädrar Coilovers skulle vara trevligt men det blir det inte på den här bilen, det är mest för utseendet den ska sänkas, har en annan bil som jag trashar på bana (: Blev jäkligt nöjd med min förra bil, den sänktes med H&R 45/30mm, är ute efter ett liknande utseende Länk Länk | |
|
Tjenare, i dag lönar det sig att köpa justerbara "Kina" coilovers, dom är så pass billiga ändå kolla på styling4u, dom hade för TA tecnix för 2000kr det är inte några pengar i mitt tycke! Dom håller hög kvalitet för pengarna! jag har liknande! På min garaget sida finns det bilder med 17" 18" och 19 (www.garaget.org/inzlike) Mvh |
|
|
Förresten, ja den är lite lägre med mpaket! Min är sänkt 65mm bak och 75mm fram :) |
|
|
Min är sänkt med 40mm fram och bak ca 10mm. Jag skriver ca för att jag köpte en 40/20 sänkning men då blev bilen för låg bak jämfört med fram så jag satte dit org.fjädrarna bak igen och då blev det bra i mitt tycke. Org.fjädrarna bak vet jag inte hur gamla de är men de har ju säkerligen sjunkit ihop en smula eller tre jämfört med när de var nya så därför uppskattar jag att det kanske är 10mm "sänkning" bak. Länk |
|
| Man får visst kopiera och klistra in länken :) | |
|
ok, är lite skeptisk mot billiga coils, har kompisar som haft dåliga erfarenheter, är dina coils hårda? vill ha kvar så mycket komfort det går (: okej, vad va det för märke på dina fjädrar Dani? Jag vill nog ha lite lägre än så :P ingen som kör med H&R 55/35mm sänkningen? |
|
|
Mina var ngt kvalitetsmärke från Ebay :P Jag sänkte bara lagom eftersom den funkar som familjekärra med en bebis på 3 månader som jag kör omkring i :) Jag föreslår dock att du sänker lite mer fram än bak än 55/35 för min blev lägre bak än fram med bara 20mm skillnad mellan fram och bak....om du förstår hur jag menar :) Eller så var det bara de fjädrarna jag köpte som var såna hehe. |
|
|
TA-Technix är stenhårda fram och lite mjukare bak. OK om du bara vill åka lågt och inte bryr dig om något annat. Vissa har även haft problem med tjuriga besiktningsmän som menar att de är för hårda, dock är det omdiskuterat om de har rätt till att ge nedslag på detta - då coilsen är godkända av TUV. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.