|
|
|
|---|---|
|
Har en F11 LCI som nu gått 270mil, för ca 2 veckor sedan bytte jag på garantin ilastningsskydden av metall som sitter i tröskeln till bagaget. Dessa verkar ha en benägenhet att lossna när det kommer vatten på dem. Varje gång man tvättar bilen och sedan öppnar luckan så droppar det ner någon tsk med vatten precis på dessa lister, vid vanligt regn kommer det inte in något vatten vid öppnade av lucka. Nu har listerna lossnat igen, på båda sidorna. Jag har kört knappt 20 mil med bilen sedan förra bytet och tvättat bilen 2 gånger, eftersom jag nu vet orsaken så har jag tvingat luckan att inte gå hela vägen upp när jag tvättat den. Sedan har jag snabbt torkat av det vatten som ända lyckas droppa ner. Men förgäves. Detta måste vara ett problem för alla med F11 och LCI, kolla era bilar. Men värt att tänka på är att listerna är vassa som rakblad, första gången jag såg att listerna hade släppt så skar jag mig riktigt rejält. Blodet sprutade så tvätthallen såg ut som en scen ifrån Dexter! Jag ska nu ringa och boka en ny tid hos BMW, men kan ju inte hålla på att åka dit varannan vecka. Måste finnas någon bättre lösning, nästan inne på om de (BMW) skulle få sätta en plastfilm över listerna och själva plastdelen. Det är nr 20 som lossnar: Länk | |
| Skiljer sig detta från icke-LCI alltså? Tycker det ser likadant ut på min 2013. | |
| Förmodligen ingen skillnad, om inte BMW har bytt leverantör på klistret så borde detta drabba alla F11. Kanske inte det mest allvarliga felet på en bil, mest irriterande och pinsamt, för BMW. | |
|
Har samma problem på min LCI uttagen 29/8. Är totalt sett inte jätteimponerad över kvaliteten på bilarna. I denna klassen måste det vara bättre än så här. På min förra F11 (en 2011) så lossnade motsvarande lister vid dörrarna, alla dörrarna....., hjullager la av efter 6000 mil osv. När jag ändå gnäller, vem h-e har kommit på att kontroll lampan för att regnsensorn är på ska sitta på torkarspaken BAKOM rattkransen, hål i huvudet. Tycker även placeringen av rattvärme knappen lämnar en del övrigt att önska. |
|
|
Knappen till regnsensorn går i alla fall att se något sånär med M-ratten. Knappen för rattvärme behöver ingen lysdiod för man kan ändå knappt titta på den när man kör utan att köra av vägen. Placering är korkad, nästan innanför spaken till rattjusteringen. Dom har i alla fall fixat knappen till sätesvärmen i och med LCI. Numera reagerar den direkt. Vet inte hur många gånger jag tryckt flera gånger på förra bilen för att lampan inte tändes direkt. Före LCI så var centrallåset slött också. Man fick hålla inne knappen på fjärrkontrollen en sekund för att bilen skulle låsa sig. Nu sker låsning snabbare. |
|
|
Härligt, de sista två är det jag vart besviken på också;) Skönt å slippa va ensam på petighets toppen. Bara insidan på bakdäcken som slits kvar. Annars är det nog den bästa bil jag haft! |
|
|
Placeringen av rattvärmen är väl i sig ok, men jag håller helt med att det nästan är omöjligt att se om den lyser eller inte utan att påkalla fara för allmänheten... Intressant det här med ilastningsskydden. Mina sitter kvar efter ett antal tvättar - kollade i förrgår senast. Ska hålla extra koll framgent. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Jag fick också byta mina efter ca två veckor. De hade släppt och bucklade upp på mitten. Förenade Bil bytte dem på en halvtimme. Fast de sitter kvar nu efter snart två månader... En del småsaker jag också stör mig på - rattvärmelampan och regnsensorn lampa är två av dem, men det är inte så viktigt. De värsta tycker jag är att bilen inte kan komma ihåg att jag ville ha regnsensorn på sen förra gången, och detsamma med eko- eller sportläge. Eller att jag måste slå på farthållaren varje gång jag ska använda den. Kan den inte bara vara igång hela tiden? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.