AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.334

Var är alla fräscha m3 e46?

Sida 3 av 3
ph
129
phiiim
116i F20 -15
135i E82 -08
325i E90 -05
Krp Samlat på mig info under mitt 4åriga ägande men fick mesta hjälpen av en som besitter på statistik.

Kan tillägga att det tillverkades totalt 66st + Phoenix som enda invidual lackade vä.styrd couper varav 20st med zimt inredning varav 2st sv-sålda (min+en till) cabben är också sv-såld med smg.

ph
129
phiiim
116i F20 -15
135i E82 -08
325i E90 -05
Kom på att jag glömde länka Länk
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Jag har en M3 CP-05 8500 mil som jag tänker sälja till våren, så klart tidigare om någon är intresserad. Står avställd idag.
Få ägare och mycket fin. Ljust skinn, navi, harman, sollucka mm Carbonsvart men idag folierad vit. Hör av er om någon är intresserad.
Gärna på mail, martin.johansson@elserviceab.com
Hej,

Till dig som funderar på att köpa en M3-E46, så kanske mina erfarenheter som jag berättar om i min biltråd på REJSA, ge lite råd och tankar. Givetvis beror det på vad just du som prioriterar i andvändandet av din bil. Jag prioriterade att få en mycket bra trackday bil i så bra skick man kan få en ca 12-13 år gammal bil :-)

Lycka till med letandet !!

Länk

Mvh

Det har kommit upp en ny bil till försäljning idag, rätt bra pris, dock så är miltalet lite skrämmande... men det värsta är, 21 ägare!?

Någon som vet mer om bilen? Kanske någon här som ägt den förrut?

Länk
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Låter onekligen mycket med 21 ägare plus minst en till i tyskland. Jag kollade upp en m3 e90 svensksåld i stockholm med under 8000 mil som hade 19 (nitton !!?) ägare.......
Låter som en påse gott och blandat som kan bli väldigt surt;)
Jag hade nog hoppat den bilen.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Denna då? Länk
em
906
em3
M3 cab -03
Titta på den i eftermiddags, just som den såldes! Hann inte göra annat än en snabb helhets-bedömning, och den var bra!

em3
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Det har på kvällarna när man ligger i sängen börjat smyga in en liten tanke om en X5M - ajabajja säger den förnuftiga sidan men klart att du skall ha en från den livsglada sidan.
Oavsett så har tjejjen sagt att om jag köper en X5M måste M3an åka då det bara får finnas 2 st M max på uppfarten (jag vet kvinnlig logik).
Den andra Men blir nog en manuell M5 till dottern då hon skall börja övningsköra snart.

Nåväl! Om jag slår till så kommer det finnas en M3 i Phoenixgul i bruksskick. Dock med helt "ny" motor då den är genomgången i samband med byta av topplockspackning och renovering av topp/ventiler.
Vevstakslager och andra lager är checkade och VANOS bytt till en ny så motorn är som ny. Den har gått 9000 mil nu.
Kan släppa den tidigare om jag får ett bra pris på den.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Känner till en sjukligt välvårdad m3 e46 i Malmö. Borde veta då det är min bästa väns m3a. 03a med ca 12 000mil och smg.. Brukar reta honom på skoj ibland när han berättat hur många tim han lagt ner på den då han polerar o putsar. Han är väldigt petig och kan kanske tänka sig sälja vid seriöst intresse!
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Edit: årsm, 04a
Den här är "ganska fin" Länk Jag tror till o med att det har aldrig fjärtats i den, o den har aldrig varvats över 4000 varv :)
Ååh, var du tvungen? :)

Nu kommer vi få höra hela historian om München igen ;)

Ja den är fin :)
Tror att även jag vid det här laget kan hela berättelsen om
trippen till München utantill.

Dock verkar bilen fantastiskt välskött och jag förstår
att ägaren är stolt över sin bil...

Hade inte haft något som helst emot att köpa den faktiskt =)
em
906
em3
M3 cab -03
Vem hade det!!!?? Men den är nog knappast till salu, eller? :)

em3
Missminner jag mig inte helt så skulle bilen ha gått max 7000 mil när den säljs, det har Bianca skrivit i nån tråd, minns dock inte hur många år han planerade att äga den, men han är väl uppe i 5 år snart, o ett miltal kring 5900 mil om man får tro hans garaget.org sida?

Ja Munchen historien är nog rätt välkänd, precis som att "Grönt är fult" *haha*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.