AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
520

framsystem till E36

Lu
7
Lupos3l
325i Coupe-93B
Tjenare!
Som nybliven BMW ägare så måste man ju klaga på nått. Eftersom bilen är underbar (325i Coupé M-chassi) så finns där inga fel. Jag är dock inte nöjd med framsystemet, ljudet alltså. Vad är det för storlek på högtalarna i dörrarna? de ser mindre ut än 4" så jag vill vara säker innan jag går o köper några svindyra som itne passar..... tacksam för svar eftersom shoppingen sker imorn.

vet,, e lite sent ute

mvh Philip

Alla bilar borde ha bakhjulsdrift
Har för mig att de är 3,5"?
Högtalarna i panelen vid fötterna är dock 5,25"
Lu
7
Lupos3l
325i Coupe-93B
kan ju va 2.5" med,, läste lite längre ner i forumet om nån som sa det,, men 2.5" e ju jättepytte...

so
66
soren
330i -03
Skulle gissa på 2.5 tum, då en tum är ca 2.5 cm!
Passar väl bra för en diskant :)
Den blir iofs inte så riktad men det är nog det
enda "med kvalitet" som man får plats med.

Någon som installerat ett 2 vägs system med 5.25" i kickpanelen, och diskanten i dörren? Resultat?

/Sören
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
fakta : Det är 2,5" mid i dörren och 5,25" nere vi kickárna . Har i min installerat ett DLS UP36 med mid och diskant placerat i original hål . Medans bas sitter i ett par "nya" kickar som är gjorda i 11 mm spån . För att få in DLS 6:orna krävs att man kapar bort lite plåt och då är endå DLS magneterna mkt. små .

Men för dig Philip så skulle jag rekommendera DLS UP35 som passar direkt utan modifiering .

Har du fler frågor kan du maila mig på bilstereo@telia.com (har bilder på min montering)

MVH TONY ///M3
Originalsystemet!! (det lilla)
Inte så lyckat, aldrahelst för passageraren.

Montera diskanten rakt innanför backspegeln, ev riktatd lite uppåt/bakåt.

Lu
7
Lupos3l
325i Coupe-93B
tack så mycket för all hjälp

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.