|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 535 m-sport 01a med stora ljudpaketet och 16*9 skärmen. Knapparna på höger sida av skärmen verkar fungera (meny,navi,tv). Men starta själva radioenheten är helt omöjligt, och ingen av de vänstra knapparna verkar fungera. Får upp en felkod om jag söker igenom boardmonitor ( PL line short to ground) ungefär.. Någon som haft liknande problem? Ska tillägga att bilen står mkt still med dåligt batteri och kablas ofta igång (verkar ta tjuvström). Har försökt med det mesta tex. diagnosdator, bryta strömmen länge, kollat kontakter och säkringar... Tacksam för alla svar som kan leda detta åt rätt håll! | |
|
Tjena. Kommer ihåg när jag grejjade med min nav (dock 4:3 navin) plockade ut hela enheten för felsökning. När jag sedan monterade tillbaka den satte jag aldrig fast den vänstra kontakten ordentligt (finns 2 på min en på vänster och en på höger sida) skärmen fungerade som den skulle och de högra knapparna fungerade med men inte de vänstra. Fick dra loss alla lister och skruva loss den enu en gång för att trycka fast kontakten. Efter det funkade det. |
|
|
Angående det med tjuvström. Inte så att batteriet är dåligt. Vi hade en gång ett batteri som inte ens var 1år gammalt. Varje dag var bilen stendöd bytte bateri och vips så kunde bilen stå som vanligt utan att batteriet laddade ur sig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.