|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil har navi bussiness o komfortpaket. Är det samma stereoprylar "bakom" som om bilen haft radio proffesional? Radio pro ingår ju i komfortpaketet, är den kvar trots att man valt navi bussiness, samt att det sitter standard högtalare i? Anledningen till frågorna är att jag funderar på att uppgradera ljudet med Alpine retrofit kit. Anders | |
|
Alpine-paketet passar om du inte har valt till HiFi. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Har inte fått bilen ännu, därav alla frågor. Har den bashögtalare under båda framstolarna? Anders |
|
|
Hej Anders, Ja den har bashögtalare. Dock så är det olika bashögtalare beroende på vilket ljudpaket som bilen är utrustad med. Så för oss med basic ljud så är det också de enklaste bashögtalarna. Ett populärt alternativ när man uppgraderar till Alpine Hifi är att byta ut basarna till dem från Hifi Pro 677 (om jag minns rätt). Mitt Alpine kit kommer landa vid min dörr imorgon. Mvh/ Niclas |
|
|
Jag flikar in med en liten fråga här också angående ljudsystemen i e9x Min e90 har detta. Radio BMW Professional S663A Hifi-System Professinal DSP S677A Har jag då dom största basarna under stolarna eller har typ individual bättre? Tänker främst på att få lite mer kräm i systemet. Jag är inte alls missnöjd idag utan det är utan tvekan det bästa ljudsystemet jag har haft i en bmw hittills men mycket vill ha mer :) |
|
|
@Niklas Har du monterat ditt Alpine kitt ännu? Isf hur blev det? Har du upplevt några problem? Om du har pdc, hur är pdc ljudet? Jag är sugen på uppdateringen men vill unvika problem... Anders |
|
|
Headmaster : Det finns tre olika basar, du har mellanmodellen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Anders, Jag har inte monterat det än. Fick kittet dagarna innan jul och har varit bortrest sedan dess. Jag vet inte om jag kommer att montera det eller sälja kittet. Det är mer eller mindre bestämt på hemmaplan att bilen ska bytas till en ny SUV. Om jag monterar kittet så lovar jag att skriva ett par rader. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.