|
|
|
|---|---|
|
Fläkt och ac osv fungerar som de ska, men när bilen startas kan jag inte styra luftflödet. Det tycks fastna i ett läge då det bara blåser på fötterna oavsett inställning. Ibland fixar det sig direkt med en omstart av bilen och ibland hoppar allt igång efter några minuters körning. Dioderna indikerar som de ska vid knapptryckningar men ingen förändring i luftflödet förrän det "skakat til sig". Förslag på åtgärd? | |
| Hade samma problem och fick byta ut fläktmotståndet, om det är en e60 du har så kostar den ca 800kr men ett jävla jobb att byta ut. Hela mitt konsolen måste ut om ja minns rätt. | |
|
Ok, blir tveksam då fläktmotståndet nyligen bytts. Inte alls samma symptom som jag har nu. Som sagt är det e39 jag har. Någon som imstämmer eller har annan uppfattning? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med att göra en batterireset = bägge batterikablarna lossad från batteriet, kablarna läggs ihop några sekunder för att ev ladda ur kondingar, därefter vänta minst 20 minuter innan de återmonteras på batteriet ordentligt fastdragna. Prova även med att byta nyckel då kliamtanläggningan kan förprogrameras till de olika nycklarna för inviduellt behov. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag hade väldigt liknande problem förra året. Bakom gallret (pil på bilden Länk ) sitter en liten fläkt. Den hänger upp och ned på en axel. Jag applicerade en halv droppe rakapparatolja på axeln och det löste mitt problem. Fråga varför... Min tråd om problemet: Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
pbengtss, du hade nog nyckeln till gåtan. Tog loss enheten och studerade fläkten när jag startade bilen flertalet gånger, och mycket hade den problem att börja snurra. Blåste rent och smorde försiktigt med 5-56 och nu tycks det lira. Får återkomma om det fortsätter spöka. Tack för tips och råd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.