AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.050

Värdering 530d E60 M-sport 2006

Vad kan denna bil ha för uppskattat värde?
BMW 530d E60 M-sport 2006 13100 mil
tillverkad 2005-10-18
första gången i trafik 2006-03-29 i Tyskland
första gången i trafik i Sverige 2006-10-09 så i princip i Sverige under hela sin levnad.
4 ägare enligt Transportstyrelsen

Utrustad med bl. a:
Automat (antar det är vanlig automat och ej sportautomat)
Aktiv styrning
Glaslucka
Avbländbara ytter och innerspeglar
Genomlastningssystem
Sportstolar
Stolsvärme fram
Interiörlister alu cube
PDC
Xenon
Klima
Farthållare
Belysningspaket
Navi prof
Head Up display
Förberedelse mobiltelefon business
HiFi
eftermonterat avtagbart drag
var väl de viktigaste
den är Carbonsvart med något tvåfärgat skinn Dakota (Z1XX)

besiktigad slutet på oktober.

/Anders
Ingen som har lite idéer om värdet?

/Anders
Svårvärderat enl mig, finns få liknande ute, och tror också marknaden är ganska begränsat för en 8 år gammal diesel sedan med ganska hög skatt.
Plus för utrustningsnivån (-komfortstolar) och låga mil. För 120-130' tycker jag är ett rimligt marknadsvärde, vilket också är i linje med bilpriser.se

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
En polare köpte en dock 530xd M-sport S-såld 12*** med komfortstolar samt original drag oxå carbonssvart 4 ägare för 158.000

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
i övrigt samma utrustning
Gå ut med 140-145 och acceptera neråt 130 är vad jag skule göra, möjligen 150 som utgång med tanke på bi-colorlädret. Har du historik från Tyskland, bör vara köpt från en märkeshandlare. Troligtvis har den varit hallbil och sedan såld till utomstående eller använd av handlaren. Men papper på det är bäst.
Tack alla för hjälp!

/Anders
Så här har jag lagt ut objektet i tråden, tog den i byte för knappt tre veckor sedan
Länk Har fått en del bytespropåer men inget jag vill ens räkna på. Kanske läge att vara kall och vänta lite längre iom att det varit mkt ledighet och det är väl först nu till veckan som business sätter igång normalt igen? Har precis haft den inne på en genomgående Mr Cap behandling ut- och invändigt och bilen är riktigt fin men givetvis med en del stenskott på huven med hänsyn till milen och sen krävs nya sommardäck.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.