|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Nu e felet soim följande... Min tomgång har försvunnit helt på min stackars E28... Vert med handen på hjärtat att det saknas en slang som går ifrån den där stora luftgrunkan under insuget... Den slangen går upp till en givare, kan de tha med saken att göra?? Det tror jag, men jag e mycket osäker... Den går inte jämnt heller, kanske får fel blandning på luft och sånt?? Bieln ei fråga e som sagt en 518i E28- -83 uttagen 84 om det kanske underlättar... Skulle vara bra med hjälp ganska fort då jag tänkt försöka åtgärda det imorn... Just det, hur vet man att alla märken står rätt, tänker mest på det på fördelaren... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
Alla insprutningsmotorer brukar vara känsliga på tomgången om någon av dessa slangar från insuget "faller lös"... Sen kan du oxå prova att ställa upp tomgången med tomgångsskruven som finns på den modellen(om jag minns rätt). Felaktig CO brukar oxå ställa till det med tomgången. Även ventilspelet har betydelse för motorgången.. Men FÖRST fixar du ny vaccumslang till insuget.. Mvh Janne. |
|
518i slow mobil |
vacuum slang vet jag itne om det är, men ska fixa det imorn tror jag... Ska försöka iaf... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
rsarits |
På fördelaren så finns ett streck eller hack på kanten, du ser det om du tar bort fördelarlocket, rotorn och täckbrickan i plast. Mot det strecket skall rotorn peka när kolven är i topp på cylinder 1 (längst fram), tänk på att rotorn snurrar bara ett halvt varv för varje varv motorn snurrar. Micke |
518i slow mobil |
Ok... Så det va som jag hade för mig då... Om den står där ska den ass åstarta då? Tack så mycket! E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.