|
|
|
|---|---|
|
Hej, Väldigt intresserad av att byta hela strålkastarpaketet till angel eyes istället. Har en e87 116d -10. Är detta möjligt. Isåfall beställer jag hem angeleyes setet i dagarna. Är det svårt att byta och har ni tips på internetsajter förutom Hova, schmiedmann samt scsstyling? | |
|
Hej! Antar att du har halogen lampor fram. Det hade jag och köpte kompletta strålkastare ifrån DEPO till e87 med svart insats. Se nästan identiska ut med OEM facelift. Finns många bilder om du googlar. Länk //AL |
|
|
-AL- Tackar för ditt svar! Precis så har jag halogen idag, måste vara det fulaste som finns då man tycker att alla bmw ska vara utrustade med angeleyes. Upplevde du bytet från halogenlykta till angeleyes lykta som svårt? Och annan fråga, varför får jag INTE ha xenon i halvljuset? |
|
|
Att byta lyktor gör du relativt enkelt. DIY finns på denna länk: Länk Bilar med xenon OEM, har en nivågivare som själv reglerar ljushöjden vid tex släpkärra. På en halogen bil justerar du själv höjden med en ratt på ljusmodulen, se bild Länk Xenon ljusmodul Länk Du får inte xenonkonvertera din halogen bil pga av att den automatiska nivåregleringen av ljusbilden saknas. Dock så kan du göra som jag gjort på min V70 2005 - där köpte jag Volvo OEM xenon lyktor, köpte en xenonljusmodul och ställde in en korrekt ljusbild. Har besiktigat den tre ggr utan bekymmer. |
|
| Om du vill göra det riktigt så köp BMW's hella lyktor med xenon.. Det blir inte nåt överdrivet omdraget ifrån ljusmodulen, bara nån tråd till höjdjusteringen. Du har alla program till xenon innuti ljusmodulen, det går att koda sen kommer bilen veta att den e utr. Me xenon efteråt. | |
|
Tack till -al- och F-tar för era svar. För att göra det lite enklare så googlade jag upp mitt vin och fick lista över min utrustning. Jag saknar idag xenon. Vad gäller vreden du länkade till -AL- så har jag vredet du kallar xenon ljusmodul. Kanske beror på årsmodell på bilen? Eller vad vet jag. Om ni vill kika så har min bil vinnr: E317528 För att komma till slutsatsen, det enda jag vill är att ha angeleyes, och sen om det är med xenon eller inte är struntsamma. Vad tycker ni? Länk |
|
|
Jahaaa! Du vill bara ha angel eyes ringarna.. :p trodde du ville ha med xenon och hela köret! Hade svårt att länka genom ebay appen... Men hittade lite bra grejer där då ja sökte "angel eyes e87 ccfl" då får du montera ringarna i org lyktorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.