|
|
|
|---|---|
|
Tjenare står i valet å kvalet att köpa en ny 118d M-sport med harman kardon, Navi, Xenon mm.. har fått riktigt bra pris men vet ändå att man förlorar mycket pengar på att köpa nytt. Någon som vet när 1 serie facelift kommer? Har en 118d M-sport silver metallic med xenon som gått 5600mil nu med 2 ägare totalt. Va kan man tänkas få för en sån? Kör 6 mil om dagen och kan lätt rulla många problemfria mil med min e81 då den är i mycket gott skick samt nyservad, nya däck mm... MEN vill ju ha nya 8a stegade automatlådan å bättre sterio :) Mvh | |
| Du behöver bättre stereo när du pendlar :) | |
|
Tror att faceliften kommer till hösten Bmw brukar köra 3 år nya motorer ett år senare facelift så har det varit på 3-serie. 2 liters dieseln har varit med länge nu. |
|
| Jag var väldigt nära att byta från min E81 120d M-sport till en F20 125d M-sport men ändrade mig efter att ha provkört F20 som enligt mitt tycke inte alls har lika bra handling och kränger betydligt mer. E81:an har ju en väldigt direkt instyrning i kurvorna utan direkt krängning och det kändes som att de har prioriterat ride betydligt mer i F20 som därmed enligt mig tagit två kliv bakåt vad gäller handling. | |
|
Den här direkt instyrningen är ju faktiskt en av de saker som gör gamla 1-serien så grymt rolig att köra. Särskilt i kombination med Msport. 125d är ju iofs en skönare motor att köra, men gamla 1-serien bräcker det mesta när det gäller just handling. Sen måste jag ge dig en eloge för din gammel-beemer Shamrock. Min första Beemer var en zinnoberrot 525-76 prefacelift med tanklocket där bak. Den hade läder, servo, automatchoke och kassettbandspelare som var extrautrustning på den bilen. |
|
|
Funderar eventuellt på att byta upp mig till 123d eller uppgradera hjulupphängningen med coilovers så att man får 1-seriens fulla potential! :) Tack för berömmet! E12 är verkligen en underskattad bil som fortfarande idag har rätt trevliga egenskaper trots sin höga ålder. Jag gillar verkligen min gamla E12:a och har svårt att göra mig av med den trots att det är dumheter att ha två bilar när man bor i lägenhet utan garageplats. Min har också tanklocket bak, servo och automatchoke men bara mörkblå plyschklädsel. En treväxlad automat har den däremot! :) Här nedan kan du se lite från den månadslånga roadtrip jag gjorde med E12:an sommaren 2010 Länk Sorry om tråden blev hijackad med vårt E12-snack! |
|
| NP, blir att behålla e81an tills det kommer ut något bättre än f20 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.