AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.463

Beslutsångest köpa nytt eller behålla e81?

CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Tjenare står i valet å kvalet att köpa en ny 118d M-sport med harman kardon, Navi, Xenon mm.. har fått riktigt bra pris men vet ändå att man förlorar mycket pengar på att köpa nytt. Någon som vet när 1 serie facelift kommer?

Har en 118d M-sport silver metallic med xenon som gått 5600mil nu med 2 ägare totalt. Va kan man tänkas få för en sån?

Kör 6 mil om dagen och kan lätt rulla många problemfria mil med min e81 då den är i mycket gott skick samt nyservad, nya däck mm... MEN vill ju ha nya 8a stegade automatlådan å bättre sterio :)

Mvh
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Du behöver bättre stereo när du pendlar :)
Tror att faceliften kommer till hösten

Bmw brukar köra 3 år nya motorer ett år senare facelift så har det varit på 3-serie.

2 liters dieseln har varit med länge nu.
Visa användare
38
shamrock_bones
E30 325i Cab -86
G32 630d Xdrive -18
I01 i3s -19
Jag var väldigt nära att byta från min E81 120d M-sport till en F20 125d M-sport men ändrade mig efter att ha provkört F20 som enligt mitt tycke inte alls har lika bra handling och kränger betydligt mer. E81:an har ju en väldigt direkt instyrning i kurvorna utan direkt krängning och det kändes som att de har prioriterat ride betydligt mer i F20 som därmed enligt mig tagit två kliv bakåt vad gäller handling.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Den här direkt instyrningen är ju faktiskt en av de saker som gör gamla 1-serien så grymt rolig att köra. Särskilt i kombination med Msport.

125d är ju iofs en skönare motor att köra, men gamla 1-serien bräcker det mesta när det gäller just handling.

Sen måste jag ge dig en eloge för din gammel-beemer Shamrock. Min första Beemer var en zinnoberrot 525-76 prefacelift med tanklocket där bak. Den hade läder, servo, automatchoke och kassettbandspelare som var extrautrustning på den bilen.
Visa användare
38
shamrock_bones
E30 325i Cab -86
G32 630d Xdrive -18
I01 i3s -19
Funderar eventuellt på att byta upp mig till 123d eller uppgradera hjulupphängningen med coilovers så att man får 1-seriens fulla potential! :)

Tack för berömmet! E12 är verkligen en underskattad bil som fortfarande idag har rätt trevliga egenskaper trots sin höga ålder. Jag gillar verkligen min gamla E12:a och har svårt att göra mig av med den trots att det är dumheter att ha två bilar när man bor i lägenhet utan garageplats. Min har också tanklocket bak, servo och automatchoke men bara mörkblå plyschklädsel. En treväxlad automat har den däremot! :)

Här nedan kan du se lite från den månadslånga roadtrip jag gjorde med E12:an sommaren 2010
Länk

Sorry om tråden blev hijackad med vårt E12-snack!
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
NP, blir att behålla e81an tills det kommer ut något bättre än f20
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.