|
|
|
|---|---|
|
Ja nu behöver jag expert hjälp för att kunna bestämma mig. Vad skulle ni ha valt av följande, för och nackdelar 530 xdrive 2011, 9500 mil sedan , 2013 sedan xdrive 320 2000 mil, modern style. | |
| en enkel fråga får ett enkelt svar: 320xdn lätt. | |
|
eftersom att: - i princip ny både vad gäller miltal och årsmodell - jag personligen behöver inte 5 serie/tycker 5 serie är för stor - snålare än 30xd - ändå pigg |
|
|
Beror väl på hur man prioriterar. För mig växer ju hornen så fort man sätter sig i en 3:a, och tycker komforten förstås är bättre i en 5:a. Men men, glass eller godis i det här fallet, beroende på övrig utrustning på kombattanterna. :) /Loefvenhamn |
|
|
Står och velar mellan dessa . Länk Länk Länk Länk |
|
| Nackdelen med den svarta 320 xd är att den har "bryschan toning" gillar inte solfilm förstör bilarna eftersom varje brysch ha det. | |
|
Original tonade rutor är smakfullt, däremot inte eftermarknadsfälgar som 530xd:n på Nacka bil. Däremot saknar den svarta trean xenon. Hade valt den beige på Carlia pga bättre utrustning även i övrigt. När det gäller 5-seriebilarna hade jag valt den svarta på Carlia pga auktoriserad BMW-åf samt bättre utrustning. Valet 3- eller 5-serie lär du enkelt kunna ta på plats om inte annat, då bilarna finns hos samma BMW-åf. |
|
|
Bil 1 går bort pga avsaknad xenon. Sen kan jag inte komma på någon anledning att välja en 3-serie istället för 5-serie om man inte behöver spara pengar. 5an är bättre på allt förutom snabb kurvtagning. Skulle valt den svarta 5an hos Carlia. Snyggare spec och auktoriserad ÅF. Att köpa av Nacka bil är helt okay (de har hållt på länge) men då ska bilen vara märkbart billigare. ------- //Lövet |
|
|
Japp nu har jag trattar ner och står nu mellan 5,an och 3,an hos carlia bil. Fördel på 320 låga mil. Garanti på 5,an? Hmm svårt val. |
|
|
Har du kört dem? Efter det tror jag inte du kommer få svårt att välja. Det är helt fel sätt att välja bil att gå efter miltal. Köp bil efter dess egenskaper istället så blir du nöjdare, jag lovar. ------- //Lövet |
|
|
320:n på Carlia är fö en -13. Tillverkad nov 2012 och uttagen först i maj 2013. Dvs en nästan ny bil med alla garantier kvar. Har kört liknande bilar och tycker F30 320d är ett klart trevligt alternativ. I detta fall hade jag tveklöst valt en nästan helt ny F30 320xd med bra utrustning framför en gammal pre-lci F10. |
|
| Jag föredrar komforten hos femman men eftersom jag kör drygt 3000 mil om året skulle jag snabbt passera bortom maskinskadeförsäkringen så jag skulle fundera på en 320 i det här läget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.