|
|
|
|---|---|
|
Lampan till en av el-hiss knapparna har tydligen gått. Hur byter man den? E det bara att peta upp knappen eller? Mulla Omar Pullar En M3:a | |
|
Lampan går ej att byta ! Den é en fast diod inbyggd i knappen. Köp ny knapp ! 200 spänn på BMW i Malmö. Annars kan du leta på skroten ! Nisse |
|
|
Om du söker bland gamla inlägg så hittar du info om hur du gör för att byta dioden mot en du köper på Elfa, lite pyssel men kostar kanske en 20-lapp. www.malte-racing.com |
|
packe325 |
Det är bara att pilla up knappen och plocka i sär den .Glöd lampan kan man köpa på bmw för ett par tior.lycka till //// nisse har fel !! |
318 iS M3 |
Nisse från manpower har fel. Det går vist att byta. Bytte idag. |
|
Hej, bytte ni glödlampa utan att löda? min knappp till takluckan har slutat lysa. MVH |
|
|
packe325: Skegrie har rätt. När min elhissknapp slutade lysa tog jag isär den, där fanns en fastlödd diod och inte en glödlampa. Visst hade jag kunnat löda dit en ny från Elfa men jag köpte en ny knapp istället då det var det alternativ som BMW Solna kunde erbjuda. Måhända skiljer det från knapp till knapp men det finns fler trådar om hur man byter diod, dock ingen om att det går byta lampa.. Länk www.malte-racing.com |
|
|
Presist ! Nisse |
|
|
Tackar så mycket för svaren! Mulla Omar Pullar En M3:a |
|
packe325 |
Fy fan vilken tabbe jag gjorde ! jag köpte nya lister runt el hissarna på nfs .när jag sen pillade upp knapparna och tryckte dit listerna .Då vart det skit fräscht, men på kvällen så såg jag att jag sabbade båda diodrarna i knapparna .jävla skit nu måste jag också byta fan fan fan!!! ///M |
packe325 |
E det nån som vet om det ska lysa i från takluks knappen ?? I så fall e den också paj fanfanfan |
|
packe325: jag gjorde likadant, fast på den ena knappen. Har du testat att dra loss knappen och återanslutit den igen? Min knapp började lysa igen då. MVH |
|
|
packe325: Om båda pajat så kan det vara läge att byta dioderna med gör-det-själv-modellen, köp dioder från Elfa och löd dit dom. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.