|
|
|
|---|---|
|
Bil : Bmw Touring E46 318 / 2000 Kortfattat: började med att en cylinder inte startade, sen vit rök, sen tickande & nu slagande ventilknack. Sen såg jag vatten i oljan. Insåg att bilens motor måste bytas, Hur gå tillväga för att få det så billigt och bra som möjligt? Var hittar man en motor & vad kostar en liknande ? Hur vet man vilken motor man har ? Är det ett enkelt eller svårt för någon som kan bilar att byta? Någon som känner någon i Västra Sverige som kan tipsa om någon ??? All hjälp som finns tas tacksamt emot. Är det värt arbetet eller skall man sikta in sig på en ny väldigt billig BMW ? | |
| Blockpackningen mellan 3-4 ans cylinder | |
|
"Blockpackningen mellan 3-4 ans cylinder" Hm,,, berätta mer. Byta hela motorn eller bara blockpackningen ? Vilket blir billigast/enklast = |
|
|
Var hittar man en motor & vad kostar en liknande ? Hur vet man vilken motor man har ? Är det ett enkelt eller svårt för någon som kan bilar att byta? Någon som känner någon i Västra Sverige som kan hjälpa verkstad/privatperson ??? All hjälp som finns tas tacksamt emot. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Motorn heter N42B20 jag hittade ingen i Sverige så jag köpte min på Ebay från England 9800 kr ink frakt (13000mil) En stor skrotkedja i UK som heter Trent. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
M43-TUB19 fick jag veta av bilhandlaren att den heter. Någon som har en liggande eller kunskap om hur man byter ? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Aha kikade på din profil a 2002 årsmodell. De äldre finns säkert på div skrotar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Letade lite och hittade de här: Länk För bytet kan jag höra mig för om pris på en liten firma i Hedekas om du vill? MVH Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.