|
|
|
|---|---|
|
kollar runt på dessa modeller då jag önskar mer kräm i nästa bil och har en del funderingar! blir ev. x-drive oxå om det har nån betydelse för frågornas skull. kollar på årgång -11 och -12, någon större skillnad årsmodellerna imellan? har f11 några kända svagheter? hur är motorerna? driftsäkra? sen får ni som ha erfarenhet gärna dela med er av allt möjligt kring dessa modeller. tack på förhand | |
|
Kortfattat: Nej, Nej, Bra, Ja. Dvs Nej, inga större skillnader mellan årsmodellerna. Det har varit relativt få (synliga) uppdateringar fram till LCI:n i somras- köper du en med navigator så kolla att den har den uppdaterade versionen. Nej, F11:an är relativt förskonad från typfel, så skicket på det enskilda exemplaret är avgörande. Jag vet en del som säger att den "perfekta kombon" är 530xd; driv och komfort i ett snyggt paket..., men överlåter detta till dem som kör dessa! :) Bra/Ja, Dieselsexan är mig veterligen helt ok driftmässigt. Har ingen erfarenhet av den själv, men av vad jag kan läsa mig till så är den inte behäftad med några konstruktionsfel eller genomgående svagheter. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Okej låter ju lovande, verkar vara riktigt fina bilar!! Har spanat lite på den här Länk Vad säger ni om den? kan någon ta fram hela utrustngingslistan? saknas något? |
|
Karl-Hilding |
Den är äckligt snygg... Märkligt men jag blev omkörd av en exakt /fast utan modellbeteckning, vit stämmer i varje fall/idag och det första som slog mej var, fasen vad läcker den är i vitt!! |
|
Vitt är snyggt på en F10/F11. Hade gärna haft en vit, men köper man inte nytt så finns det andra saker som avgör än färgen. Vet inte hur foliering är i längden men det känns som ett billigare alternativ än att eftermontera diverse utrustning. Men snygg var denna och skapligt utrustad ändå tycker jag. Tror inte du skulle bli missnöjd afferr. /Loefvenhamn |
|
| Den vita som afferr länkar till är riktigt fint utrustad. | |
| Den har EDC, HiFi Professional, avbländningsbara backspeglar, speed limit info, apps, larm och active protection som inte nämns i annonsen. | |
|
Kom precis hem i min nya F11 530dA från Tyskland, med nästan all utrustning. Aktiv farthållare är tufft men man måste vänja sig! Jag som tyckte E61'an gick bra. Vilket lyft! |
|
|
Gorban, visst är den det. Saknar ändå t.ex ventilerade säten fram, värme i baksätet, helljusautomatik och panoramatak. Sen är det sjukt hur fort man vänjer sig med viss utrustning, så pass att man kan inte vara utan det i nästa bil, som då säkert har ännu mer utrustning, osv osv. Hur är det sen med premium selcted, hur långt får de ha gått egentligen? Tycker miltalet på denna just är något hög för att falla under den kategorin. /Loefvenhamn |
|
|
Denna tycker jag också ser bra ut Länk Utrustningslista: Länk Och här är utrustningen för den första Länk , Länk Bra utrustad men saknade bl.a. webasto som den andra hade men den första hade ju mycket annat kul. |
|
| Har den senare bilen tonade sidorutor fram? I så fall är den ju inte laglig. Sedan är njurarna bytta mot svarta. Inga stora förändringar men jag blir alltid skeptisk när ägaren verkar lite FÖR intresserad av sin bil och börjar sänka bilen och sätta på vulgofälgar. I det här fallet är det kanske inget problem. | |
| Lustigt att köpa en 535D M-Sport men det mesta och sen glömma Sportväxellådan? | |
|
Fint utrustad 535:a! Håller med loefvenhamn - den borde du inte bli missnöjd med. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Jo smaken är ju som känt olika. Största minuset men den jag länkade till är enligt mig att den har redan 8 ägare på pappret. Klickar man på "Bilen är BMW Premium Selection certifierad" får man fram att det gäller upp till 12.000 mil "Vid köp av en nästan ny bil är det mycket man måste tänka på. BMW hjälper dig snabbt och bekvämt att hitta en bil som motsvarar dina önskemål – oavsett om det är en klassisk begagnad bil eller en BMW Premium Selection bil. BMW Premium Selection bilar är yngre än fem år, har en körsträcka på mindre än 12 000 mil och är helt genomgången enligt ett standardiserat kontrollförfarande." |
|
|
Jaha se där, man lär sig något nytt var dag. Kul att min bil om knappt tre år och med en planerad körsträcka på totalt ca 12000 mil kan betraktas som "nästan ny". ;) Skämt o sido, visst kan en bil vara fin även efter de kriterierna BMW ställer som premium selcted, men att kalla det nästan ny tycker jag kan vara lite missvisande. /Loefvenhamn |
|
|
Att bilen är bmw premium selected innebär alltså i princip ingenting? Den första vita jag länkade till verkar ha det mesta jag behöver och lite till. Tycker dock att miltalet är i högsta laget när den bilen egentligen spräcker min budget! FinnUbbe, ja att den har 8 ägare redan får en onekligen att fundera! Vad skiljer mellan sportautomaten och den vanliga förutom paddlar på ratten? |
|
|
nån som kan ta fram utrustningslista på denna? hur gör man det? |
|
| och så länken då Länk | |
|
Skriv in registreringsnumret här: Länk Kopiera de sju sista tecknen i chassinumret vilket kallas identifieringsnummer hos Transportstyrelsen, eller VIN, vehicle identification number på engelska. Skriv sedan in chassinumret här: Länk Och vips får du fram utrustningslistan. Det finn även en länk till en pdf med samma info. |
|
| Här har du utrustningen Länk annars. | |
|
tackar! Det finns inte så många med x-drive till salu och när man sedan sätter sig in i all utrustning som finns så är det inte lätt att hitta nåt som faller en i smaken och samtidigt är utrustad med rätt pris!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.