|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu blir jag inte klok alls. Har äntligen öppnat upp för att kolla vilken typ av enhet som jag har. Jag får inga träffar alls på det artikelnumret, varken på realoem, bmwfans eller något annat alls. Länk |
|
| Bumpar denna, skulle verkligen behöva få tag på en ersättningsenhet. | |
|
Länk Där borde du hitta motsvarande. Artikelnumret är verkligen udda med den där sexan där. HAr du ringt ÅF och pratat med dem? |
|
|
Nej, jag har faktiskt inte kontaktat ÅF. Jag har hittat ett par utbytesenheter som borde passa™, den stämmer i övrigt vad gäller HW 9.5 samt att den är tillverkad månaden efter min, och även den har ett konstigt artikelnummer som inte går att träffa, med en 6:a dessutom. Länk Jag mailade säljaren på den. |
|
| Fick svar från verkstan att man kan få problem längre fram med en begagnad enhet om man behöver uppdatera programvaran, pga att chassinummer inte stämmer. Är det någon sanning bakom det? | |
| Ja, det kan stämma. En erfaren hemmakodare byter dock VIN på din nya enhet. Ping F-tar :) | |
|
Så, har äntligen fått en ordentlig felsökning och tyvärr går det inte att kommunicera med flera delsystem i CCC-enheten, så det är inte så lätt som att byta läsaren heller. Sura pengar, men inte så mycket att göra. |
|
| Nu är enheten bytt, och jag kan säga att även om det var dyrt så var det värt alla pengar att återigen få navigering, backvarning och ljud! | |
|
Så då undrar nyfiken... Vad kostade det alla olika steg? Gjordes felsökningen med bytt mekanism eller med den som inte kunde läsa skivor? Vad blev lösningen? Ny/beg enhet? Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Blev egentligen bara två steg. :) Felsökning: 589:- Ny CCC, inkl. montering och programmering: 11000:- Svårigheten att få tag på en begagnad enhet, samt att man tydligen kan åka på problem med programvaran längre fram gjorde att vi slog till på en ny enhet. De hade ytterligare en leverantör av CCC där jag hade kunna få ner priset ungefär en tusenlapp, men samtidigt var leveranstiden 2-3 veckor istället för 1-2 dagar. |
|
|
Ok. Tack för infon. Synd att du inte testade att byta komplett löpverk till DVDn så vi hade fått se om det var det som störde kommunikationen på MOST-ringen. Kul att det fungerar nu i alla fall. Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.