|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja dom äldre 535:orna har ju problem med bl.a. momentomvandlare men efter faceliften tycks ju detta problem vara mindre förekommande så en faceliftad 535:a kunde jag nog rekommendera. Dom är ju annars ganska lika och bägge har en massa elektronikboxar som kan börja krångla. Men försök att hitta en med finns skick och bra historik samt bra utrustad då blir du nog nöjd vare sig det är en 530 eller 535. Men mycket hk är ju alltid kul :) Lycka till med ditt sökande! |
|
| Denna kanske vore ett alternativ om allt stämmer Länk annonser ger dock inte ett så bra intryck... Men en -09:a vilket betyder den nyare navigatorn med hårddisk. | |
|
Fast den saknar navi FinnUbbe :D Dock har den en underbar Wunderbaum! |
|
| Och vingar har den också att dömma av Red Bull i mugghållaren. :) Konstigt att man inte städar bilen innan man fotar. | |
| Jo jag reagerade även på Wunderbaumen och Red Bull i mugghållaren. Så märkte inte att den saknar navi, läste bara att han hade skrivit Navi professional... | |
|
Ja den har Business Navigator, Här är hela listan: Länk |
|
|
Hej, Tack för tipset! Det är ju ett vettigt pris om inte annat väl? Denna Länk kom ut igår kväll, men på tok för dyr för en import! Misstänkt lite mil också. Tyvärr har jag ca 50 mil en väg för att kunna titta på den blå 535:an du länkar till. Mvh Brännwik |
|
|
Brännvik: För dyr med tanke på utrustningen som är LÅNGT i från fullutrustad och att han vågar sig på att sälja den som 08a (det behöver bekräftas från BMW Tyskland att alla E60/E61 LCI är 2008 eller senare). Chassinummer WBAPY71040CU13159 Typkod PY71 Typ 530XD (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57/T2 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 173 Motor ALLR Växellåda AUT Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2007-04-23 Benämning (EPC) S203A ALLRADSYSTEM 4-hjulsdrivning S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW LM Fälg M dubbeleker 135 S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Koffertluckamekanism automatisk S322A KOMFORTZUGANG Komfortåtkomst P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S386A DACHRELING Takreling S402A PANORAMA GLASDACH Panoramatak elektrisk S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S464A SKISACK Skidsaeck S493A ABLAGENPAKET Förvaringspaket S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4BYA EDELHOLZAUSF.BAMBUS MASER ANTHRAZIT Ädelträutförande bambu-ved antracit S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit P7RPA ADVANTAGE PAKET Paket Advantage L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP slå igen Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Inte mitt första val för 199tkr även om mätarställningen skulle bekräftas genom BMW ISPA, vilket så klart måste kontrolleras. |
|
|
Finnubbe: Business Navigatorn är DVD baserad även på 2009. Länk 606 Navigation Business DVD-baserat navigationssystem som inkluderar: - 6,5" Bildskärm i färg - Hänvisning med pilangivelse eller karta - Radio Professional - kod 663 - MP3 uppspelning - En DVD-spelare för kart-DVD samt CD - Färddator med utökad funktionalitet OBS! DVD-skiva för navigationssystemet ingår ej. Priset är helt ok om allt stämmer och man står ut med nivån på utrustning. Som är rätt dålig för att vara en 535d. Automatiskt avbländbara speglar och Navi Pro är normal utrustning för en tysk 535d till exempel. |
|
|
Hur är det med denna då? Kanske redan diskuterats i tråden, men kan inte hitta det! Länk |
|
| Hur och vart ringer man för att bekräfta miltalet i tyskland? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Märker att det blir lättare och lättare att blunda för vissa krav som man satte upp när man började leta efter en bil, eftersom detta verkar ta längre tid än vad jag hade hoppats... Men nä jag ska vänta tills rätt bil dyker upp! Mvh Brännwik |
|
|
Ja jag trodde till först att den hade Navi Pro då han ha skrivit det i annonsen, men efter ett inlägg av Sim ser jag att den endast har Business. Så skulle det ha varit Pro så hade den ju varit hårddisk baserad, Navigation Professional Hårddisk-baserat navigationssystem som inkluderar: - 8,8" Bildskärm i färg - Hänvisning med pilangivelse eller karta - Radio Professional - kod 663 - MP3 uppspelning - DVD-spelare - Färddator med utökad funktionalitet (Hårddisk-funktionalitet och högupplöst skärm planerat tillgängligt f å 11/08) Endå bra pris för att vara en -09:a och en navi pro kan man ju hitta på ebay och uppdarera relativt enkelt då den redan har Business navi. Jag såg även den silvriga och tycker den ligger lite högt i pris. Samma med denna som också kom ut igår Länk Mvh Ubbe |
|
|
Hade den silvriga 530:n som kom ut igår varit ca 50000:- billigare hade jag kunnat tänka mig att undersöka bilen närmare men jag är tämligen säker på att säljaren inte prutar 50 papp efter en halv dag på blocket..... Mvh Brännwik |
|
|
Hej igen, Den här ser ju lite mer intressant ut Länk ,inte sant? Något dyr kanske men det kan det vara värt om det är "rätt" bil. Mvh Brännwik |
|
| Den har ju grymt mycket utrustning. Synd bara att det inte var en LCI. Jag tycker det är inte många bilar man ser med nightvision. | |
Karl-Hilding |
Hade det varit en LCI så hade den varit betydligt dyrare... |
|
Att den inte är LCI är en större nackdel än fördelarna med Night Vision. Högre utsläpp och skatt, sämre partikelfilter, sämre automat. ------- //Lövet |
|
|
Som läget är nu så verkar LCI vara utom min budget. Den här är inom min budget, och så här långt verkar den ha den utrustning och historik som jag söker. Inte är det väl en dålig bil bara för att det inte är en LCI. Har pratat med killen som säljer den och är allt bara nästan som han säger tror jag att det är en jättebra bil. Mvh Brännwik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.