|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Har länge letat efter min "drömbil" nu och jag har relativt höga krav på modell, utrustning och skick. Dock verkar det vara svårare än vad jag trodde att hitta en bil som möter mina krav. Nu har jag hittat en bil som är väldigt nära det jag söker men så klart så är det LINUS BIL som säljer denna bil. Mot mitt bättre vetande kan jag inte låta bli att fundera på om just denna bil kanske inte är mätarskruvad osv. Vad tycker ni, ska jag bara glömma den bilen eller är det värt att undersöka saken närmare? Tacksam för era tankar kring detta! Mvh Brännwik | |
|
Det beror på bilens ursprung. Är det något som Linus importerat eller köpt loss från annan handlare? De håller på med båda affärerna och än så länge har jag bara sett skruvade bilar ur den första gruppen hos dem. Om det är denna du syftar på skulle jag vara _väldigt_ försiktig och undersöka bilen noggrant. Dvs kontakta BMW och höra om de har några uppgifter om bilen samt ringa de verkstäder som enligt serviceboken servat bilen. ------- //Lövet |
|
|
Länk ------- //Lövet |
|
|
Glömde ju att länka men den hittade du ju direkt Lövet! ;) Tänker du på något speciellt ang bilen? Vet egentligen inte något om bilen än. All info uppskattas därmed. Mvh Brännwik |
|
|
Jag kan börja tala om att det är en 07:a (tillv 25.06.2007) Om Linus inte ens lyckas få årsmodellen rätt kan man fråga sig hur ärlig den är i övrigt. Om allt stämmer är det ändå rätt dyrt för en 07:a som gått 20’ mil med medelmåttig utrustning för att vara en tysksåld 525Xd M-sport. |
|
|
*530xd skulle det stå. Här är utrustningslistan: Länk Kontrollera bilen extremt noga via BMW om du ens funderar på köpa den. |
|
|
Det känns lite för riskabelt att handla bil där. Dessutom vill jag inte bidra till hans bilaffärer känner jag. Tack för era svar. Mvh Brännwik |
|
|
Bra beslut Brännvik. Entreprenörer som Andreas Dahlström skall man inte göda. /Loefvenhamn |
|
|
Ingen ide att köra affärer med en bilhandlare som flyttar runt och ej ens har sitt organisationsnummer på sidan. Sådant tillsammans med kontaktinformation ska vara tydligt. |
|
|
Utdrag från Carfax 2013-09-22 Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. 2013-09-02 I trafik första gången i Sverige. 2013-08-21 165 037 Fordon privatimporterat från EU-land. Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer XJZ418 men ännu inte i trafik. Fordonet besiktat. 2013-08-21 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av företag. Fordonet förregistrerades Sverige, men är ännu inte i trafik. 2007-07-02 Fordonet registrerades första gången utanför Sverige. |
|
|
Det carfaxet gav ju inte speciellt mkt. Synd att man inte kan få fram mer från tyskland. Hur kommer det sig egentligen att man inte får fram något på carfaxet när det är tysk import? Mvh Brännwik |
|
|
Ett utdrag ur BMW:s databas ISPA är ett måste när man köper beggad BMW. Då kan man jämföra det mot serviceboken och då ser man ofta rätt snabbt om saker och ting stämmer. Kolla med någon BMW åf, de brukar kunna hjälpa till. Min bil: Länk |
|
|
Den här kanske är ett bättre alternativ. Dyr dock. Ingen x-drive dock. Länk Mvh Brännwik |
|
| Letar för fullt även jag efter en fin 530xd (börjar dock gå över mot 535d) och har också kollat på bilen i annonsen, men precis som du så backar jag när jag ser vem som säljer den... | |
|
Jag har också tittat lite på 535d, men de finns väl inte med fyrhjulsdrift? Har fått känslan av att dom krånglar mer än 530, men det kanske bara är inbildning? Mvh Brännwik |
|
|
Carfax har inga informationskällor i Tyskland eller Italien annat än viss information kring skrotning och stöld. Därför funkar inte rapporterna i Europa trots att de marknadsför dem på samma sätt som i USA där de funkar utmärkt. ------- //Lövet |
|
|
Tack för det Lövet! Mvh Brännwik |
|
| Men spring för livet måste finnas bättre ex därute att köpa! | |
|
Klokt val att inte gynna dessa skojare även om bilen kunde vara okej. Den andra länken är ju ca. 50k för dyr och ingen facelift, som jag tycker du ska satsa på. Kanske hämta / ha någon att ta hem en från Tyskland, Länk Länk Länk Länk Länk Mvh Ubbe |
|
| Sista länken blev fel, denna skulle det vara Länk | |
|
Visst är det lockande med att hämta en bil ifrån Tyskland men jag är nog lite för osäker för att göra det. Men som sagt visst är det lockande och det är verkligen något jag funderar på. Speciellt när priserna varierar så himla mkt här hemma. FinnUbbe: Du har själv en 535dA, är det något du verkligen skulle kunna rekommendera att köpa framför just 530? Mvh Brännwik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.